Besvikelsen när man inser att man spontanläst onödiga kurser under nästan 2 års tid på universitetet...

Det slog mig precis att jag inte ansökt om examen från univ ännu.
 
Klickade mig in för att göra det och möttes av en bitter insikt.
 
Jag har läst 285 hp,
...men kan enbart ta ut examen för 180 hp.
 
 
 
 
Jag har alltså läst 1,75 år på univ som jag inte kan få ut något "bevis" för.
 
Upptäckte även att jag enbart saknar en fjuttig, liten 15-poängsuppsats på avancerad nivå för att kunna ta ut en magisterexamen. Efter detta skulle jag dock ändå ha kvar 45 poäng (0,75år)...
 
 
MEN, om jag ska försöka se det från den ljusa sidan har jag ju lärt mig något så ohyggligt mycket under dessa 1,75 extraår. Jag har ju vuxit som person och fått läsa så mycket intressanta teorier och blaha blaha...
 
 
 
/en småbitter Lena som önskar hon hade besökt studievägledaren ett par fler gånger än hon gjorde...

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är ändå inte förgäves! Du har ju som sagt lärt dig något och ett intyg på allt du läst är också värt mycket!
Kram!

2015-04-28 @ 22:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0