Oooflyt hela tin

Imorse kände jag mig lite småsjuk och har därför hela dagen sett fram emot en lugn och skön hemmakväll i min ensamhet (Jocke är i Stöckhölm på rep heela helgen).

Jag planerade att jag skulle: läsa klart min goda bok som snart är utlöst, ta ett glas rött, baka paj och för en gångs skull förbereda pajdegen innan så den hinner ligga kallt en timme, kolla på en bra film och äta lantchips

Låter pretty amazing, huh?

Men hela eftermiddagen har jag haft en Icke-flow så jag är rädd att min kvälls sköna aura ska rubbas. Ni vet ett sådant där icke-flow som innebär att man känner sig osmidig och som en elefant när man går på stan...? Det var knappt att jag lyckades med ett enda "möte" på trottoarerna/gatorna utan att hålla på att krocka för att min motpart plötsligt girade till vänster/höger. Alla framför mig gick för sakta och precis då jag tog det längre steget för att "gå om" så tog även personen framför mig ett snabbare kliv/vinglade in i mig/slog ut med armarna eller liknande.
Jag var med andra ord riktigt orytmisk i gångtrafiken, och jag HATAR när jag är det. Andra dagar kan jag känner mig som Ett med stan och folket i den. Alla mina rörelser är noga skulpterade efter alla rörelser och att flyyyter. Men inte idag alltså. Usch!! 

Detta beteende fortsatte hemma där jag tappert tänkte påbörja min utstuderade plan för kvällen.
Jag kurade ner mig i soffan med min bok, och upptäckte att jag igår glömt att göra hundöra där jag är!! Fick leta igenom halva boken för att hitta ungefärlig plats. Började sedan läsa och njööööt... I typ en kvart. För sedan somnade jag(....)  Och vaknade nyss av att Jocke ringde.

Nu skiter det sig ju totalt med förberedelser av pajdegen... Men samtidigt har jag ju aldrig tidigare förberett den, så hur illa kan det bli denna gång?! Vågar knappt fråga mig själv det med dagens sinnestillstånd.

Men nu har jag iallafall vaknat till efter min ofrivilliga nap och skall skrida till verket igen, så kaaanske, kanske denna kväll kan bli rofylld och skön tillslut ändå. Chipsen är iallafall inhandlade så INGEN kan ta ifrån mig stunden med den påsen i handen!!

Jag, med en viss skepsis i blicken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0