SFI here I come


Kulturkoftorna

Kanske får jag mig några kompisar på Svenska-För-Invandrare-kursen jag känner att jag behöver besöka för att, på nytt, bygga upp min ordförråd och förbättra min svenska?
För hur läste du ut det ovanstående ordet, Kulturkoftorna?

Jag kom i kontakt med det ordet på en av mina favoritbloggar, matsstrandberg.blogg.se. Han och hans väninna hade samlat ihop en liten grupp för en bokklubb som de kallar för just Kulturkoftorna.

Jag satt en lång stund och försökte förstå vad i hela fridens namn han menade med ordet...
Kul-turk-oftorna läste jag... eh va?

Efter en stunds paus och tankerehabilitering, tittade jag pånytt på ordet och utskiljde med ens den rätta innebörden, kultur-koftorna! cozy




Nu är det jag, min 46:- lösgodispåse och fildelningsanalys som gäller!


Projektarbete för övrigt, vad ska man göra?! holy macaroni!

Kommentarer
Postat av: caroline

svar: okej :) mitt projektarbete handlar om svält, både självsvält och svältdrabbade i fattiga länder. det är väldigt mycket teoretiskt arbete, mycket läsa och skriva. jag ångrar mig att jag inte valde att arbeta med något mer praktiskt, det tror jag är roligare och inte lika energikrävande. men jag vet ju inte vad du går för linje, beror ju mycket på det vad man kan välja för PA. hoppas du kommer på vad du vill göra!

2008-04-02 @ 19:43:47
URL: http://oowbergs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0