Annicas och min otursdag

Kopierat från min bilddagbok, 26/6-08


Först bräsade vi in till stan för att leta jeansjackor på myrorna.
Vid parkeringsautomaten lade vi först i 6 kronor men ändrade oss sen för att vi tänkte "nej men så länge är vi ju inte där inne". vi tryckte ur dom och lade istället bara i 3-4 kronor så vi kunde stå där till 13:07.
Vi gick in i affären och gled runt en lång stund. hittade en varsin jacka och gick nöjda och glada ut ur affären, satte oss i bilen och körde iväg.
När vi började åka upptäckte annica att klockan var 13:32.
"oj va mycket klockan är" sade hon.
"Ja gud", sa jag "tur att vi inte fick parkeringsböter!"

en sekund senare
"Men vafan! det fick vi ju!!" utbrast jag och såg lappen fladdra under vindrutetorkaren.
KUL!
Vi körde vidare mot rusta (men körde helt fel och kom till mcdonalds istället)
stannade där och sprang fram och greppade tag i lappjävlen. -"400 SPÄNN, ERA JÄVLA SVIN!" (citerar Björn Gustavsson)
nåväl, Vi ringde våra respektive föräldrar och beklagade oss.
Jag frågade min far efter vägen till rusta och kom sedan på banan igen.
Väl inne på Rusta skulle jag införskaffa mig en bilstereo för pangpriset 497,50:-
Tror ni då inte att det erbjudandet endast gällde förra veckan? Jojo.
Så när den helt plötsligt var dubbelt så dyr kom mitt ekonomiska sinne fram och jag avstod. Köpte istället smultron schampoo, tandkräm och munskölj (fräsch inför helgen).
Tröstköpte förresten också en påse chilinötter som jag och annica sedan började knapra i oss.
Vi åkte mot Marieberg och vårt första stopp var på Micro. Där hittade jag två par schyssta 13" mackor (navkapslar, wow) för endast 100:-
Fortsatte sedan till Marieberg köpcentrum och shoppade lite smått och gott. (annica hade lite tur och fick 70% istället för 25 på ett halsband)
Vi hörde våra magar kurra och gick till gamla coopresturangen i hopp om att få en matbit. Upptäckte att dagens lunch var delikat och blev genast på bättre humör. Vilket snabbt gick över då vi märkte att klockan var så pass mycket att de inte längre serverade lunch...
Vi fick istället dela på en pizza - där vi fick betala 15:- extra för delningen.
(Halvruttna oliver var det också i salladen)
När vi slagit oss ner för att äta salladen upptäckte annica någonting hängandes på en stol lite längre bort. En påse med Assassins Creed för 399:-
Där gav Gud oss tillbaka våra 400:- som vi fått i böter. men vi lockade inte på erbjudandet att ta det och reklamera det, utan godhjärtade som vi är, lämnade vi in spelet till restaurangen. Därmed belönades vi med en bättre plats i himlen!
Vi kände efter den superflottiga pizzan att det var nog. vi skulle bege oss hemåt. Gjorde ett stopp på McDonalds brändåsen och beställde två kaffecool i drive-in:en. Annica blev mycket besviken och höll på att spy. Desto gladare blev jag, som fick två!

En sann berättelse av mig och annica.
Må lapp-lisorna brinna i helvetet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0