ännu ett blogginlägg angående melodifestivalen

Dock en dag för sent eftersom jag inte såg sista delfinalen förrens idag på reprisen (svt 24 kl 18:35, tack!)
Måste bara få lägga in ett ord om alla dessa ripoff's.
Jag hörde att de på radion pratade om att Niklas Strömstedts låt verkade vara inspirerad av signaturmelodin till Kalles Klätterträd. De var inte märkbart lika. Ta istället Linda Bengtzings låt! Holy Moly! Det är ju som om hon lyssnat på "Mika - Grace Kelly" och bara översatt rakt av, fast varit dålig på engelska. "I can be brown, I can be blue..." det fick hon till "jag kan va varm, jag kan va kall", fast med exakt samma melodi och takt - Helt sjukt dålig fantasi alla kändisar har nu för tiden...

Och dom där tjejerna i Calaisa... en av dom hade den fulaste fjäderkjolen mina ögon någonsin vilat på.
Jag tyckte själv att jag sa en mycket vitsig sak om den, men som vanligt är det väl bara jag själv som uppskattar mina skämt. Bedöm själv...
- "Ah, har hon grävt upp fågeln, som Niklas Strömstedt körde på och begravde, och gjort en kjol av eller?" 

Förövrigt vill jag tacka min bästaste Martin för en trevlig helg, även fast jag vet att han aldrig kommer få reda på att jag tackat honom här, eftersom han aldrig läser min blogg!
Puss bebis!

Kommentarer
Postat av: Elin

jag uppskattar alltid dina ordvitsar söstra mi! skrattade underbart länge åt din fjädervits. nu har även jag uppdaterat min blogg efter dina påtryckningar!

2008-03-02 @ 22:59:29
URL: http://elinhenningsson.blogg.se
Postat av: Lennie

haha tack, va glad jag blir ;)
henningsonshumorn är den bästa!

2008-03-03 @ 08:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0