Lenas Nya Matblogg (Måndag)

Just precis!
Jag tänkte att när jag ändå bara strosar runt här, ensam i en kall gul villa, kan jag lika gärna dela med mig av det lilla jag pysslar med om dagarna som sjukling. 
och det enda vettiga jag gör är att äta.
Så därför ska jag nu skriva tre matblogginlägg!

Jag börjar med måndagens krubb.

Strimlad Lövbiff i Nudelwok
det låter det!
och nu tänkte jag även ge er chansen att prova på denna härliga maträtt.

1 portion
Du behöver:
2-3 lövbiffar (beroende på hur hungrig och hur mycket köttälskare du är)
1 paket nudlar (helst Euroshopper med köttsmak, fast jag hade bara kyckling hemma och det blev en succé det med)
En skvätt Soya (för färgens skull)
En skvätt Matlagningsgrädde (för att runda av smaken lite)
1 rått ägg
Dina egna favoritkryddor (för min del blev det den kända mixen av Curry och Cayennepeppar)

Gör så här:
Börja med att steka lövbiffarna om du inte har sån lyx som jag, att de redan är färdigstekta av min mamma.
Sätt samtidigt på en annan platta med pyttelite vatten i, bara så det täcker botten. Koka upp resten av vattnet som behövs i vattenkokare. (Good for the environment)
När både vattnet på spisen och i vattenkokaren kokat upp häller du allting i kastrullen och slänger i nudelpaketet + kryddpåsen lite senare.
Skär smala, halvlånga strimlor av lövbiffen och lägg tillbaka dessa i stekpannan. När nudlarna kokat klart lägger du även dessa i stekpannan (efter att du slagit av vattnet)
vänd ihop biff och nudlar och krydda samt häll över skvättarna av soya och matlagningsgrädde.
när det ser fint ut avslutar du med att knäcka ett ägg över hela altet för att hålla det samman.
Rör om varsamt och Voilà!
Klart!

Servera omedelbart och ät med pinnar! (så du inte slänger i dig maten och skapar kollision i magsäcken utan istället hjälper den med matsmältningen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0