Tea time & vänskap

Jag var precis nere för den kvällsliga (?) påfyllningen av te.
Under tiden kollade jag på det TVn hade att erbjuda - nämligen fotboll, Sverige - Brazilien.
Min mor förklarade att de spelade en jubileums- och vänskapsmatch, för att de för 50 år sedan spelade VM final mot varandra. Efter en stunds tystnad och tid för fria tankar, kom jag fram till att det inte var samma gubbar som spelade matchen nu som för 50 år sedan. Jag konstaterade att det var en ganska så töntig grej, det där med jubileumsmatcher. Ett riktigt jubileum skulle det ju vara om man ruskade liv i 70-80 åringarna som för 50 år sedan spelade emot varandra och lät de spela en sista match! Det kan man kalla match!

Ett konstigt begrepp är också vänskapsmatch. Bara de få minuter jag kollade på matchen såg jag många tacklingar och annat fult spel. Det är väl inte vänskapligt att skada varandra? nono! 

Pappa är inte heller vänskaplig. Han retas och säger att han ska åka på hultsfred och att jag inte kan för att vi har skolavslutning då. men han kunde kanske tänka sig att skicka ett litet mms...bajsmackepappa

Förresten så införskaffade jag mig lite roliga saker idag!
*en fager klänning som jag ska ha på bröllopet i sommar
*en svart klänning med knappar och fickor
*en plommonfärgad enkel klänning (rea på indiska)
*ett par svarta stövletter (tänker inte ens berätta var de är köpta)
*solglasögon (rea på ur&pen) (sånna där blind- eller gangsterglasögon)
*halsband (rea på ur&pen)
*bronzepuder
*genomskinligt nagellack

fiiint.
i morgon kommer förhoppningsvis snordajja hit på besök!


image8
                        min fagra klänning

Kommentarer
Postat av: dajja!

oj, vilka inköp! imorgon är det du som catwalkar för mig. för kommer, det gör jag allt!

2008-03-26 @ 22:55:14
URL: http://www.lennybruce.blogg.se
Postat av: lenn

det kan du dra på trissor att jag gör! och du måste komma, ja!:)

2008-03-26 @ 22:58:44
Postat av: Elin

oj Lena slår på stort med tre klänningar på en dag! nice :P ses imorrn söto!

2008-03-27 @ 00:12:18
URL: http://elinhenningsson.blogg.se
Postat av: lena

yes box. varför köpa en när man kan köpa tre? ;)

2008-03-27 @ 00:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0