Vikten av Kärlek

Att dömma av rubriken tillhör detta blogginlägg en aning mer seriös kategori än mina övriga.
Jag kom nämligen att tänkta på vikten av kärlek nu denna kväll.
Visst, jag har ofta tänkt samma sak och uppskattat den, och så är det även idag!

Jag har umgåtts med Martin nu i några dagar i sträck. dessförinnan sov Milla här en natt. Kvällen innan det kollade jag och Elin på film tillsammans i mitt rum på kvällen. Samtidigt som alla dessa händelser inträffade, befann sig mamma och pappa i min närhet. (också hela min tioperson stora släkt en dag) Jag har alltså inte varit ensam på ganska så länge.
Martins "lack of present" känner jag starkt av nu när han inte längre är hos mig. Nu har han åkt hem och jag kommer inte träffa honom på X-antal dagar. Då känner jag i hela hjärtat och kroppen att jag saknar hans närhet och hela honom.

Jag vill alltså i afton slå ett slag för kärleken! Både mellan man och kvinna, kvinna-kvinna och vice versa.
Det är en bra sak det där, kärlek. Även om den kommer från vänner, familjemedlemmar, vandrande pinnar elelr någon annan varelse.

(det kom upp champagne-te-spyor precis. de är starka och fräter i halsen på mig)

I morgon ska jag och min moder ha en rumfixar- och göra stan-(Laxå)dag.
Vi ska besöka byggmaterial och köpa en spånskiva samt guldfärg till mitt rum, där det ska snoffsas till lite!
Vi ska även, i mån om tid, besöka banken så att jag kan införskaffa mig en dosa för mina internet bankärenden.
Jag ska också köra med Lennart i morgon igen, tillsammans med Körkortsmattias! Hoppas för allt i världen att det går bättre än sist med körningen (peppar peppar ta i trä)

Nu ska jag gå och försöka sova i min nybäddade men dock alldeles för tomma 140säng. (no offence pugh och olle)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Elin

kärleken från vandrande pinnar eller från pugh och olle går inte av för hackor.. men jag älskar dig mer min lilla syster ska du veta! vill komma hem och titta på ditt nyfixade rum snart med..

2008-03-25 @ 00:18:32
URL: http://elinhenningsson.blogg.se
Postat av: dajja!

med tanke på te min kvinna, när ska du bjuda oss på saft och bullar och på det viset tigga lite presenter? :D

2008-03-25 @ 13:59:57
URL: http://www.lennybruce.blogg.se
Postat av: Lennie

svar till elin!
sötnos. pugh och olle blev kramade inatt ska du veta!
och jag älskar dig med lillan. Jag målade en vägg i mitt rum idag!! det blev jätteflammigt och fult. men hoppas pappa hr lust o måla en gång till sen, annars är min tanke om ett fint rum körd! jag ser dig på lördag. men vi ses någon annan gång!

2008-03-25 @ 14:23:23
Postat av: Lennie

svar till dajja!
ååh. smart, tack för påminnelsen! vi håller på o fixar iordning i mitt rum. när det är klart är alla som vill välkomna! bara de har med sig present! :D mysigt!

2008-03-25 @ 14:24:21
Postat av: dajja!

hihi jag svarar på din kommentar här:
vilken tur att någon finner den underhållande iallafall. och ser du, jag har bakrund nu på bloggen. jag försökte finna dig online på MESSENGER (!!!!!!!!!!!) för lite hjälp, men utan lycka. tyvärr.
iallafall, kalas, ja! du måste ha. jag vill överrumpla dig med heliga saker :D
och ja, torsdag! det vore jätteskojigt faktiskt!
jag har en del att berätta, lite övernattning osv.. HÖHÖ

2008-03-25 @ 14:45:05
URL: http://www.lennybruce.blogg.se
Postat av: Lennzor

nejmen dajja, vad är det jag hör?
msåte bara ta upp det där med övernattningen på en gång! wow. vi måste träffas på torsdag så jag får höra ;)
just typiskt att jag inte var inne på messenger! damn! men du klarade det galant iallafall ju!

2008-03-25 @ 18:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0