vuxenpoäng (igen) och barcaaaa!

ja, jag har fått tillsägelser av dajja och emelie att skriva ännu ett vuxenpoänginlägg just därför att jag gjort vuxna saker nu igen.
Ojoj alltså, det är inte lätt att heta Lena Henningson och mogna så fruktansvärt fort så jag knappt själv hinner med i utveckingen - en riktig pärs! (ironi)

mina nya vuxenpoäng är iallafall:
* Besiktning av bil - som dessutom gick igenom, mot alla ods. Det är värt mycket tycker jag! 10 poäng
* Fick idag även en betalningspåminnelse. Inte för att det är något att skryta om, utan snarare tvärt om, men hur som helst så är det ju något man måste hanskas med som almost-grown-up! och det gjorde jag. jag ringde och kontrollerade vad det var jag hade missat och betalade sedan in summan via min internetbank. 5 poäng - 2 poäng (eftersom det var dåligt och oansvarsfullt av mig att glömma betala i första läget...)
* Skjutsat Sofia och Magnus till Skavsta Flygplats "miss i nassa" (mitt i natten) 10 poäng

kommer inte på någonting annat, så resten av sakerna jag gjort den senaste tiden har nog varit lika barnsliga som vanligt!

inatt åker vi till Barcelona, och gudarna ska bara veta hur skönt det ska bli och komma ifrån skolan en vecka!
Det riktigt pissiga i det hela är bara prognosen över Spanien denna vecka. Regn så långt ögat räcker.
Men hoppas, hoppas, hoppas att dom bara myttar!
(ska även inatt klockan 2 köra till Skavsta, om vi överlever resan fram och tillbaka kommer även denna trip med på en vuxenpoänginsamling)

kommer sakna min lilla bebismartin.
men när jag kommer hem är det inte länge kvar tills vi ska klä upp oss fint och gå på bröllop, inte för oss två dock.

Puss och Kram
alla barn (sämst jag vet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0