torskdebatt

Kom att tänka på torskarnas rätt när jag skrev med elin precis.
kom då också att tänka på något min mamma sade angående torskar.

Mamma höll på att laga mat en dag då jag klev in i köket och undrade vad hon tillagade.
-"Torsk" svarade hon, vilket nästintill fick mig att sätta i halsen och tappa andan.
-"Vad är det du säger kvinna?", sade jag (eller iallafall något i den stilen) "du vet ju mycket väl att torsken är utrotningshotad!?"
Mamma skyddade sig med:
-"Men den var ju redan död!"

Hon fick därefter ändå otroligt dåligt samvete (vilken hon bör ha) och bad ärligt om ursäkt.

idag ska elin också äta torsk. usch och fy för mina omiljövänliga familjemedlemmar!

Kommentarer
Postat av: Elin

men nu tycker jag att du dömmer oss lite snabbt! både mamma och jag har ju sagt till vårt försvar att det var av misstag vi köpte torsk. jag lovar att aldrig göra om det. och förresten har jag hört att du åker bil 5 km till tåget när det går en buss samtidigt?! hur miljövänligt är det om jag får fråga :P

2008-10-05 @ 23:35:13
Postat av: Sanna

Torsk är godaste fisken som finns! =)

2008-10-06 @ 10:12:49
Postat av: annica

haha, din mamma är söt. :D torsk är gott ju!

2008-10-09 @ 10:21:47
URL: http://aaannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0