(s)mashed potatoes

Godkväll!
nu skall jag vara extra duktig och uppdatera två gånger på en dag! holy crap
jag tänkte sådär lite smått återgå till min gamla matblogg.

idag i matsalen kom vi osökt att tänka på gröt när vi smaskade på potatismoset och den simmande omeletten.
genom att vi kom att tänka på gröt och därmed inledde en diskussion om just gröt, blev vi alla sugna på det. (förutom Isac som i stort sett inte visste vad det var)

För tre-fyra timmar sedan lämnade jag datorn och loggboksskrivandet och begav mig nedåt för att tillaga den efterlängtade Mannagrynsgröten. Jag fann till min förskräckelse att mjölken tog ovanligt lång tid att koka, men bortsett från det och lite fastbränt sådant i kastrullen gick det prima!
Till min gröt serverades (för att jag skulle bli riktigt mätt) två rostade mackor av kvalisorten "smaka" och ett glas mjölk.

Jag sjönk ner i soffan för att se på film och avnjuta mitt krubb. Dessvärre hittade jag först inte filmen, när jag väl gjort det fungerade den inte och jag blev tvungen att köra den genom datorn. med andra ord - det krånglade!
När jag slutligen fått igång filmen var mina rostade "smaka-mackor" kallare än mjölken. Gröten däremot hade svalnat till ätlig temperatur vilket jag uppskattade. Mjölken hade surnat men slank ner ändå, men bara för att de torra brödbitarna skulle slinka ner i magsäcken istället för att sitta halvvägs ned.

kunde jag då njuta av filmen kan man fråga sig? (Wallander - Hemligheten)
nja. njuta och njuta. Denna film kvalificerar sig inte i njutarfilmsklassen men visst var den medryckande.
Oerhört sorgligt. Nästintill lika hemsk som One Tree Hill säsong 5.
Om ni nu hånar mig för att jag kollade på en så pass gammal film kan jag bara meddela er om att jag missat denna i Wallander-serien. ett par - tre tårar föll om inte fler. usch och fy. men bra var den!

För tillfället lyssnar jag på Placebo som förövrigt borde komma med ett nytt album snart.
Protect me from what i waaaant! protege moi!
Mormin kom precis hem från ett Mary Kay-party, en foundation och handkräm rikare.
Jag tror att jag ska tänka på refrängen nu.
och förresten så fungerar inte vår hemtelefon. Den är heldöd av någon outgrundlig anledning.

Tack för mig

här kommer en fräsch bild på min måltid:


Kommentarer
Postat av: Emelie

Så fort jag läste gröt tänkte jag mannagryn med russin och hallonsylt! gröt är fint

2008-09-11 @ 22:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0