Nationellt Kostym-kraffs

Idag var det nationellt prov i svenska som stod på schemat. Jag var nervös som vanligt och trodde inte jag skulle hinna få ner någonting av värde på de 5 timmar vi hade till förfogande. - men det gjorde jag. kl 9:15  (när det gått en timme och en kvart) satt jag och funderade om jag skulle våga gå redan. Jag var färdigskriven och hade läst igenom det hela en gång och gjrot små korrigeringar. Jag vågade inte utan väntade en halvtimme och gick då ut tillsammans med några av mina vänner som också varit otippat kvicka.
SKÖNT är det att ha det gjort, och så får vi se hur det artar sig.

Bex, Dajja, Isac och jag gick iväg till God Smak och firade skrivandet med godsaker, och vid 11-tiden sammanstrålade jag med Martin och åkte hem till honom. Idag var ju som ni alla vet en väldigt vacker dag och vi kröde med takluckan öppen - underbart!

Vi tog en liten utflykt till Vingåker för att byta Martins kostym till balen. Ganska så snabbt med god hjälp hittade vi en jättefin ljusgrå som satt som en smäck över paketet. Den tog vi! Vi fortsatte till Scorett outlet där jag drog omkring och dreglade i en lång stund. Hittade ett par jättefina blåa klackar, som förstås enbart fanns i storlek 37. Världen är emot med när det gäller skor. Jag får nog skära av mig stortån (som i "skära av stortån"-sagan, en alternativ Askunenberättelse, jag har på kassettband hemma GULDBAND!)

Hur som haver åkte jag hem skolös och hungrig och vi svängde förbi skogstorpsklan för att hälsa på Lisa. En mycket fin skola må jag säga! och även den sko-fri, så det passade mig utmärkt....
Vi fick matpengar och åkte till vedungsbakarpizzerian och klämde i oss en varsin fin och lyxig mozzarellapizza.

Sedan åkte vi hemåt, lekte fågel, fisk elelr mittemellan då Martin gömt min efterlängtade coca cola och begav oss sedan ut i trädgården för att göra någon nytta.
Kraffsade löv. längs Hela gärdsgården! Och jag blev inte andfådd denna gång - improvement!

Detta var en oerhört mysig och härlig dag med min lilla man. Puss på dig!

Nu ska jag övertala Mart att kolla på family guy med mig innan vi går och lägger oss.

Kommentarer
Postat av: dajjjjjjjabästhäst

jag glömde baka niggahballs till imöra :(((((((

2009-04-01 @ 23:08:12
Postat av: Sannayouknooow

Mja, låten är allt ganska så ny iaf! =) O visst var klänningen hot! Hoppas att jag får hem den idag :D

2009-04-02 @ 08:53:15
Postat av: Elin

Är du säker på att ni Kraffsade löv?? det lät ganska kul...vill jag nog prova nån gång.. räffsa låter så tråkigt.. :P

2009-04-03 @ 08:14:28
Postat av: Elin (igen)

annars lät det som en himlans trevlig dag! puss (ses i helgen)

2009-04-03 @ 08:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0