Roliga busslekar

I tisdags kl 05:30 steg jag och Milla upp för att göra oss huvudstadssnygga.
kl 06:30 PRICK! stod vi utanför Sanna som också gjort sig huvudsstadssnygg
kl 07:05 mötte vi Lisa, även hon huvudstadssnygg, på hallsbergsstationen
kl 07:10 avgick den fullproppade shoppingbussen med oss på.

Vi var alla väldigt sega och trötta och var därför inte särskilt livliga av oss, utan satt mest och diskuterade livet varvat med godisätande och ipodlyssnande. Vissa sov och andra var vakna.
När vi vid 9-tiden piggnat till igen och började prata med varandra (Sanna och Lisa satt i sätena bakom Milla och mig)
Tvärs över gången ifrån Sanna satt en bitter kärring med bristningar i ansiktet. Hon avbröt chaufförens säkerhetsgenomgång genom att fnysa till Sanna och sa att hon skulle åka på böter om polisen kom, därför att hon inte hade säkerhetsbälte på sig.
När vi då senare talade med varandra (inte alls högre än normal samtalston) utbrast hon: "kan ni inte tala lite lägre!?!"
-Ursäkta, svarade jag, drygare och mer sarkastiskt än det egentligen var menat, fast nej förresten. jag menade det. Tjurkärringar har inget på shoppingbussar att göra!
Vi ignorerade henne och pratade vidare, men viskade i början för att visa ironiskt mycket respekt...
Milla och jag började sedan leka en lek för att återigen lätta upp stämningenOrd-leken, eller vad den nu kan komma att kallas. Vi körde med temat; Namn. Hon sade Amadeus och jag sade Susanne osv. När vi efter en lång stund var out of N-namn avslutade vi och påbörjade ord-leken med temat; Djur istället. Vi inbjöd så småningom Lisa och Sanna i vår lek och vi valde temat; Sådant som finns i skogen. Här började vi med ordet Träd och fortsatte en väldigt liten tid i den stilen. Kulle, slänt, daggmask, nyckelpiga... sedan kom Lisa med CNC-maskiner, jag med neandertalare och så fortsatte det att spåra ur med våldtäktsmän och liknande, men tänker man efter kan ju faktiskt det mesta hamna i skogen...
 Väl i stockholm hade vi det mycket mysigt i solen och i affärerna och alla hittade det de letade efter - jag: finfina och HÖGA studentskor, en body och en tillplattningsbh (typ)

På hemvägen förvandlades vi till tjurkärringar istället för den ursprungliga tanten... ett gäng 13åringar satt längst bak i bussen och lyssnade på mobilmusik, skrek med gälla röster och stojade så vem som helst kunde bli självmordsbenägen. Milla och jag satt och muttrade, men sträckte oss inte så långt i tjurkärringsfaktorn att vi vände oss om och röt till åt dem. Vi stod, med nöd och näppe, ut istället. Efter en stund påbörjade vi våra busslekar istället. Denna gång 20-frågor där Milla dödsseriöst till en början räknade frågorna. Törnrosa, Rebecka Bovallius, Markoolio, Mikael Bindefeldt med flera kom på tal. När vi kört denna lek flera varv började vi med ord-leken igen. Denna gång temat; Sådant som finns i skolan. Där spårade det ut efter första ordet och nördar, losers, "hästar", radergummin och dylikt förkom.

Sammanfattningsvis var det som ni kan utläsa ur detta, en mycket rolig dag. Ett extra plus var de delikata kanelbullarna vi fick gratis från Robert's coffee! Tack för dem, synd bara att jag sekunden innan ärligt köpt en på pressbyrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0