Ännu mera mat...

Jag gillar inte att träna, men jag gillar mat.. hmm. hur går detta ihop i längden? :|
Hur som helst så lagade jag en mycket delikat lunch till mig idag också!

Krämig Fullkornsspagetti-carbonara
Hinner inte skriva receptet så utförligt nu men..

Detta behöver du:
Spagetti eller tagliatelle
en skvätt mjölk
lite mjöl
goda kryddor
några skivor ost
tillklippt skinka
ett ägg
riven parmesan ost

Gör så här:
(Spagetti antar jag att ni alla kan koka så det lämnar jag till er).
Såsen däremot är min lilla specialare eftersom jag lyckas göra ostsås utan fett!
Häll i en svätt mjölk i en liten såskastrull. Koka upp under frenetisk omrörning för att undvika bränd botten.
Släng i lite mjöl för att reda såsen. Vispa.
Krydda.
När såsen är tillräckligt tjock, rör i några ostskivor och ta bort kastrullen från plattan för att inte osten ska gryna sig.
Lägg i de tillklippta skinkbitarna. Vispa.
Ta fram en fin pastatallrik (flat fast med kanter)
Lägg upp spagettin (som du kokat och haft i lite olja i)
Häll över såsen.
Kläck sedan ett rått ägg över och vänd runt det hela tills det blandats.
Strö över lite parmesan och Voilá!

smaklig måltid!


mina spagettisar ser ut som worms

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0