Animalbord

Årets första och nästsista julbord.
Det är väldigt överskattat egentligen, det här med julmat.
Av första "förrättsbordet" äter jag skinka punkt.
Valnötsbröd fanns även. Och ägghalvor, fast dessa var det ju massa kladd på (skagenröra och räkor som var förstörda eftersom de legat i skagenröran). Jag vågade mig ändå på en sådan och dissekerade den med Elins kniv. Det blev dock ändå lite kladd kvar så jag svalde fort och försökte se glad ut.
Så vitt jag kunde förstå av de ätande runt omkring mig, så var det ett väldigt gott och välfyllt julbord.
När det var dags för varmrättsbordet kunde jag hugga in på revbensspjällen. Det var första gången jag kan komma på att jag har ätit sådana, men det gick allt ner! Köttbullarna var helt fullproppade med lök. De såg lite ut som apelsiner med nejlikor i, fast det var köttbullar då.. men lök instoppat i. hur som. De höll jag mig på behörigt avstånd ifrån! Tog istället några fler välnötsbröd och skinka och tuggade i mig det. Potatisen åt jag inte upp. Jag har kommit på att jag verkligen inte gillar potatis, usch!
Efterrätten däremot var gudomlig. Tyvärr var jag vid det här laget illamående och förmådde inte att äta upp min bit, men det serverades kladdkaka med vit choklad- och saffransås! FABULOUS! Denna sås skulle egentligen bli tryffel, men det blev fel i tidsschemat så den hann inte stelna så det fick bli sås. Vi protesterade inte!

Lekte även en mycket rolig ordlek!  Man fick en spalt med massa ord. Exempelvis Blåslampa
och en annan spalt med andra ord. Man skulle därefter para ihop en från vardera spalt.
Blåslampa parades ihop med moderat gatuflicka (ändring gjort. ursäkta spoil!).  Kul ju! hih

Nu: läsa
Sen: sova!
I morgon: Hotellkampen-gala dvs. party party!

Kommentarer
Postat av: Elin

trött eller? blåslampa parades ihop med - vad?? du sabbade ju hela skämtet :P

2009-12-16 @ 04:13:09
URL: http://elinhenningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0