Animalklappar

Inga ihopslafsade inslagningar i år inte. Mamma och jag har bestämt att alla julklappar ska arbetas med. Mamma har till och med plockat fram en såndär gammaldags lackstång och stämpel som hon pressar fast snöret med. Hon har även använt stora tygband i julens alla färger med glitter och hjärtan på.
Så overkill är inte jag. Jag försöker - men lyckas inte lika bra som mamma.
Jag fick hets när jag höll på att tampas med första julklappen. När jag äntligen fått den skarvade wellpapen och pappret på plats upptäckte jag att jag slagit in det hela upp och ner. Jag skrek en stund, mamma tyckte synd om mig, lugnade ner mig, sade åt mig att börja på nästa paket så länge, och Fixade sedan själv med pappret runt den hemska wellpapen. Tack!
Förresten så är det synd om mamma idag. Hon har nästintill misslyckats med allt ätbart hon har tillagat idag. Köttbullarna blev inte riktigt så saftiga som det var tänkt, allt godis blev fult och fick konstig konsistens, Ernst "krukost" stelnade, havrekakorna blev för stora och för söta.... jag kan hålla på i timmar. Stackats liten. Men vi får trösta oss med att vi iallafall har god toblerone att tugga på till jul! och farfars omelett!

Här är de inslagningar jag åstadkommit idag på typ 2 h: ( jag är ungefär lika dålig fotograf som paketinslagare)

   
  




I morgon klockan 9:50 ska jag hämta upp Rebecka Collin Karlsson i hennes bostad här i världsmetropolen Röfors.
Därefter skall vi bege oss till byhålan Laxå och Camilla Gustafsson för Julfrukost. Lyssna bara på det: julfrukost! - helt underbart!   Vi ska äta skinka, ägg (såklart)!!, lussebullar, dricka vaniljte och glögg och utbyta vackra julklappar. 1 000 000 i mysfaktor eller vad!? yes!


Puss
Måste snart sova kom jag på! Annars kommer jag försova mig och komma iväg senare än klockan 9:49 och då kommer Milla personligen att strypa mig.
Godnatt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0