Förjul

Vi kom för sent till Milla......
Jag var från början helt enligt plan, men precis när jag skulle gå ut genom dörren i morse klockan 9:46, kände jag att mina händer höll på att torka ihop och falla av lederna. SOS Handkräm! Sprang upp på toaletten och tog en stort pumptryck. Behandlade även mina läppar med fuktgivande serum. Jag hatar all denna uttorkning som vintern medför!
Hur som. Jag kom hemifrån 9:56.
Var hos Becka 9:57. Vi åkte iväg så fort de odubbade hjulen klarade av. Becka skrålade efter några sekunder: - Glöggen!!! och jag gjorde en smidig saxvändning. Hämtade glöggen (och jordnötsrutor som bonus!) och försökte än en gång åka mot Laxå. Vi kom fram denna gång, något sent, men glada ändå!

Hemma hos Milla skrotade hon runt, kokade ägg, skar upp julskinka och hon hade dukat fint och tänt ljus!
Jag hade med mig vaniljte och Absolute Christmas! Vi åt, samtalade, lyssnade på julmusik och myste.
Sedan blev det glögg och godis i salongen med julklappsutdelning!
Vi var ordentliga och öppnade en i taget i lugn och ro. Ingen onödig stress här inte!
Jag blev nöjd och glad! Fick mysiga duntofflor, exotiskt te, en jättefin tekanna och en dögo scrub från Lush!   Jag hoppas även att mina småflickor blev nöjda!



Nu väntar jag på att Elin ska komma hem så att vi kan klä julgranen. Ingenting är i sin ordning detta år. Julgranen brukar i vanliga fall vara klädd redan igår, men icke! Men det gör inget. Det blir som det brukar vara sen ikväll! 
Jag är lite som Gustav Svensson när det gäller julen. Allting ska vara som det alltid har varit. Ingenting får tas bort eller ändras trots att det inte äts eller brukas! Inga tv-program får tas bort heller. Därför blev jag förstörd när jag upptäckte att de där balettdansande kaninerna, grodorna, rävarna etc. (Beatrix Potter) var borttagna ur tv-tablån i eftermiddag!! :(   Trots att jag under hela min uppväxt hyste en enorm hatkärlek till detta program. Mest hat. De ser läskiga ut och jag minns att någons ben blev avbitet eller något liknande.



Hur som helst.
Det får väl bli som det blir.

Nu åkte jag på att dammsuga hela huset!
*föreslår att jag kan baka bröd istället, kommer på att jag inte kan, blir hängig, försöker se söt ut för att slippa undan städningen, misslyckas och gråter*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0