Minnet sviker mig aldrig en längre stund

Nu kom jag på vad det var för intressant jag skulle skriva om!
Om det var så värst spännande vet jag inte dock.

Det handlade iallafall om den bästa dagen på året: Alla hjärtans dag!!
Hur som helst... Jag verkar vara den enda människan i min vänkrets som uppskattar denna dag.
Är det så? Denna dag fyller en ju av eufori från stunden man öppnar ögonen på morgonen. Man svävar hela dagen på ett moln några centumeter över luften och får tillåtelse att vara snäll mot andra utan att bli anklagad för att fjäska eller vara falsk.
Man får visa uppskattning gentemot de man tycker om, och får förhoppningsvis lite uppskattning tillbaka.
Denna dag är ju helt underbar! Men som sagt så är det nog bara jag som tycker det, och därför får man inte så värst mycket uppskattning och glädje tillbaka. Då trycks jag ner på marken igen och mitt moln löses upp. Euforin som vanligtvis kommer över mig, flyger vilse och går upp i intet. Ingen glädje når fram tilll människorna längre.
Gud så tragiskt! Jag tror jag är lite väl pessimistisk, just därför att min kärlek inte är hemma på alla hjärtans dag i år...
Jag trodde först jag skulle få åka hem tidigt på alla hjärtans dags-morgon och sätta mig i vårat kalla hus (jag kan inte hålla liv i elden i kakelugnen) och stirra in i väggen hela dagen.
Så tror jag inte att det blir nu iallafall, lyckligvis. Elin har erbjudit sig att ha en mysdag med mig istället, så det blir nog en välsignad alla hjärtans dag iallafall!

men kom ihåg att sprida kärlek och glädje, för sånt är viktigt här i världen!













Kommentarer
Postat av: Lisa

nu du lena ;)

nu har du satt igång min hjärna!

2009-02-13 @ 09:10:38
URL: http://miinlisa.blogg.se/
Postat av: Annica

Lena, Jag tycker faktiskt att alla hjärtans dag är en härlig och viktig dag.. precis som du beskrev i inlägget att man svävar på moln hela dagen. kände när jag vaknade redan att dagen var annorlunda, inväntade mig överraskningar. :D haha som jag hjärtligt fick och säkert kommer få mer, jag älskar denna dag bara för att den är fylld av kärlek, man ska bara tänka på varandra och ingenting annat spelar någon roll. Som att koppla bort vardagen en stund. :)

2009-02-14 @ 15:23:00
URL: http://aaannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0