Väntan

Sitter här i skolan och väntar på min färd hem.
Vi hade balmöte kl 15, och det höll på i 5 minuter för länge för att jag skulle vara hemma nu.
Istället sitter jag alltså i skolan i min ensamhet.
Mobilen är nästan död, jag är pank och trött som en gnu.
En positiv sak är dock att jag nyss upptäckte att det går en buss hem 16.20 som jag ska ta istället för tåget 16.39.
I och med att jag åker buss ger möjligheten till 45 minuters sovande, vilket jag verkligen behöver ju nu.
Konstigt egentligen. Idag har vi bara haft två lektioner. Idrott 9.20-10.05 och sedan musik 13.45-14.55. Däremellan var bara fyra timmars dötid då jag och Sofia satt och läste lite slumpmässiga böcker i biblioteket.

När jag sedan tillslut kommer hem blir det inte heller någon vila.
Jag har lovat Milla (och mig själv) att gå på shake-dansen ikväll som börjar igen.
Nån gång måste man ju försök ta tag i sitt liv...
hur som helst. kl 19 ska jag vara tillbaka i Laxå igen, så det blir till att åka hem och äta något som är matigare än risgrynsgröt, och sedan slänga mig iväg igen.
Ännu en positiv sak i detta är hur gott jag kommer sova inatt - helt utmattad.

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0