Min morgon - i bilder

Denna morgon var den enda på väldigt länge, som tillät mig att sova ut. Jag hade tjatat till mig en sovmorgon av milla tillochmed. Tror ni då inte att jag vaknar av mig själv kl 7:30?!
Mor och far hade då redan lämnat huset och var sedan kl 6 påväg långt uppåt i Norrland. Jag hade alltså huset alldeles för mig själv! När jag låg i min säng, spelade mobilspel och smsade om vartannat, såg jag plötsligt en svart prick ovanför dörren. Jag sprang upp för att kolla, och möttes av en mycket stor spindel. Jag sprang vidare in på toaletten för att hämta lite papper att lägga spindelns snart döda kropp i, och återvände sedan till mitt rum. Jag hoppade upp, eftersom jag inte räckte enda upp med mina 164 cm. Spindeln ramlade ner på golvet och jag trodde jag hade vunnit kampen. Men så sprang den jäveln iväg, snabbt som ögat, och försvann bakom mitt vita skåp... så så var det med denna morgons spindeljakt.

Jag släppte det ändå ganska snabbt och traskade nedåt för att äta frukost. Då möttes jag av en lapp där det stod, "VATTNA TOMATER!" (som jag själv skrivit som påminnelse till mig själv kvällen innan) och "Ta in posten varje dag!". Pappa och jag hade nämligen ett mindre tjaffs om att jag inte tagit in posten en annan gång...
Förutom lappe,. möttes jag även av något sötare.Ett litet kokt ägg liggandes i en skål med orden "Hej Lena" på. Jag log för mig själv och rotade sedan fram äggdelaren och beklädde mitt polarbröd med äggskivor.






Idag har jag även avslöjat hela twilight-historien för Milla idag. Vi var efter mina alla avslöjningar även tvungna att kolla på ettan. Micket bra!

Imorgon är det jobb och dgf! MYS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0