världens absolut sämsta dag

fyyfan viklen hemsk dag detta har varit!
Först och främst sov jag väldigt mycket för lite i natt, eftersom milla och jag satt uppe och deppade över att vi inte varit på the killers.
För det andra så jobbade jag 9h45min!
Till att börja med gick det relativt bra i charken. Vi hade ett väldigt hektiskt schema framför oss med tillverkning av 25 smörgåstårtor, uppskärning av ost samt en stor leverans.
Vi knegade på och hade världens teamwork vid smörgåstårtegörandet. Det gick snabbt och smärtfritt med undantag för att jag hällde massa majonäs på mina skor.
När jag började skära upp ost började det sakta men säkert gå utför.
Danabluen och brien gick galant, men gorgonzolan blev helt åt helvete. helt olika stora bitar och fel tråg.
Jag upptäckte, med ett skrik, även en tveskärt och sagga i pikantosten. Så den användes inte...

Efter lite krångel med paketeringen av osten skulle jag iallafall vara duktig och rengöra ugnen. Och vi har fått en ny ugn dit så då var det en jätterolig inbyggd vattenslang som man kunde spruta med, så det gjorde jag för glatta livet!   och sen efter en stund kommer Lotta på att hon ska påminna mig om att jag måste byta hink under utrinningen för att det inte ska svämma över... men då hade det redan gjort det.. så då var halva charkköket fullt med fett och kycklingrester. Då var det bara till att hämta skurmoppen och börja torka upp... vi fick flytta heöa ugnen för att komma åt allt och så förlorade jag 15-20min av behövligt charkjobb.

Sen kom varorna och Jin och jag fick fullt upp igen. Jag åkte på att fronta gröt"korvarna" vilket är det absolut otympligaste jobbet. Jag tog mig även an leverpastejen, den nästjobbgaste...  Jag fick sedan gå på en snabbfika innan Jin skulle sluta, men då fanns det ingenting att fika på så jag fick leta fram en torr kaka och ett glas saft... inte ens kaffe fanns det alltså!

Sedan återvände jag och blev ensam kvar i charken. då plockade jag lite och så var det tillslut dags för att plocka ihop och diska och rengöra allting.
Då tog jag med mig Cillit Bang till värmeskåpet och började rengöra. Sen kom en kund och började fråga om nånting och jag blev okoncentrerad på att torka skåpet, och så Bang! och det var inte rengöringsmedlet som slog till, utan det var en del (förvisso redan trasigt) av taket på skåpet som rmalade i golvet och splittrades i 100000 små glasbitar!
Johan kom springandes och undrade vad det var som lät, och skrattade sedan när jag upptäckte att det var jag. men så gav han mig iallafall ett tomt mjölkpaket som jag kunde lägga skiten i. Ännu lite behövlig charktid gick bort till annat.

måste förresten även tillägga att jag hela dagen var sämst på att skära skinka. inga skivor blev bra :(

men men.. när jag fått upp allt glas och begav mig in i diskrummet satte den fula rösten i högtalarna igång att prata "ett personalmedelande. personal till tomglas, personal till tomglas". och inte bara en gång utan minst 20 ggr.. tillsut kom en tant och frågade om den hade hakat upp sig.. men det var bara någon idiot som stod och tryckte på ringklockan non stop.    slutligen tystnade det!  men då kom istället "personal till lastkaj" och jag blev rädd att idioterna hade tagit sig in på lastkajen så jag gick dit för att ge dem ett rejält kok stryk. Men så stod det en fet gubbe där med en lika fet frysleverans - typ 3 timmar försenad!!
ordinarie fryskillarna hade för länge sen gått hem, så därför fick jag ta hand om alla burarna istället!
kallt som fan var det i frysen och jag tyckte ännu mer synd om mig själv än jag gjort innan.
När jag äntligen var inne med alla burar var det bara till att slänga soppåsen i charken och sen var jag klar!!
Då sprang jag ut ur charken och till bilen. SÅ äntligen var jag påväg hem, 45 minuter(!) efter att charken hade stängt.

usch och fy!
väl hemma möttes jag av en mamma som tyckte synd om mig och matade mig med några chips. men det hjälpte inte märkbart måste jag säga. minst 2 påsar skulle behövas för att göra mig på bättre humör igen!


Kommentarer
Postat av: Elin

stackars liten pjutta....:( men imorrn kommer jag till röfors, kan det vara till någon tröst måntro? :) puss

2009-07-16 @ 01:47:48
Postat av: Elin

stackars liten pjutta....:( men imorrn kommer jag till röfors, kan det vara till någon tröst måntro? :) puss

2009-07-16 @ 01:47:57
Postat av: lisa

men lena då :( vi verkar ha lika dåliga dagar vi!

2009-07-16 @ 23:41:37
URL: http://miinlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0