Hej Sverige!

Nu är vi hemkomna från Rom. Till en början var det varmt, skönt och svettigt. De sista dagarna trilskades gud och det blev regn. mycket trist.

Det vi skulle sysselsätta oss med under veckan blev lite smått värdelösa också. Vi åkte runt och lyssnade till ett utdrag från Wikipedia om respektive monument... kollade på stora gräsplättar och becka och jag gick runt Colosseum och finner de andra försvunna när vi gått runt...

Vatikanstaten failade big time också! vi stod i världens längsta, men snabbaste, kö för att komma in till ytterligare en kö som ledde till Peterskyrkan. När vi nästan var framme drabbades jag och Sofia av plöstlig kissnödighet och uppsökte en toalett. Där jag jag före en nunna...
När vi sedan några hekto lättare begav oss mot Peterskyrkan möttes vi av de andra som sa att vi inte fick gå in, för det skulle vara mässa.
Så Peterskyrkan missade jag.
Vi gick då istället vidare mot sixtinska kapellet. där stod vi i en kö en dryg halvtimme utan att röra oss ut fläcken.. en man kom springandes och meddelade att det var ca 3 timmars kö. Så det sket sig med kapellet och vatikanmuseet också.
Vi var alltså i Vatikanstaten och allt jag fick se var en sunkig toalett!

Vi tog en lång resa till stranden en mulen dag. Till vår stora överraskning sprack det upp och vi stekte oss ordentligt. jag brände mig som vanligt... Jätteskönt var det dock och vi fick se en gigantisk flygplansuppvisning.


nu msåtej ag gå på naturkunskapen och gratulera Björn samt lämna en bok.

Återkommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0