Främling i mitt eget hus

idag när jag kom från skolan, pissnödig som aldrig förr, inträffade en mycket märklig sak.
Jag satte hemnyckeln i låset och skulle vrida om. Tog i. Lyckades inte rubba låset en mikrometer. vred igen. heldött.
Drog ur nyckeln och upptäckte till min stora förskräckelse att det var en fet spricka i nyckeln!
Jag gick och kollade i postlådan efter intressant post (men mest för att försöka förtränga min kissnödighet) och funderade över vad jag skulle göra. Jag slängde upp min tegelsten till mobil och ringde min fader. Berättade som det var och frågade om råd. Gick tillbaka till dörren och testade igen - och jag lyckades!
Min far blev lättad och jag med, efter ett tag...
Det stora mysteriet i detta är; hur har min nyckel skadats på detta vis?
Hur som haver så kom jag in idag, men får väl hoppa in genom fönstrena i framtiden....

Förörigt är jag rädd att jag blivit grundlurad av en telefonförsäljare.
En man ringde förut och frågade efter min fader. Eftersom han inte var hemma frågade han istället efter min moder.
Hon var inte heller hemma, så han fick nöja sig med mig (eftersom jag är 19 bast) snacka om tredjehandsval....
Hur som helst så hade han ett pangerbjudande om gratis bomullskalsonger och omega3-tabletter.
Fiskdoft har vi tillräckligt med i huset... så jag nappade enbart på kalsongerna (å min faders vägnar)
Han sa att de skickades fraktfritt och utan kostnad. Man blev sedan medlem hos dem, men kunde gå ur innan man köpt något paket, enligt honom...
Tack vare hans trevliga uppsyn och röst nappade jag, och ingick i ett telefonavtal på störten.
Jag kom i efterhand på att jag inte lyssnat noggrant nog i början av samtalet, och minns inte vad företaget hette.
Jag hoppas nu innerligt att jag inte gett mig in på djupt vatten. Jag som bara tänkte vara snäll mot pappa.


Nu ska jag och min ipod ge oss ut i vårsolen på den första (och absolut inte sista) raska promenad denna årstid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0