Lotta på skomakargatan, WTC?!

Jag gjorde precis ett quiz på facebook om "Astrid Lindgren figurer". Och n00ben som gjort quizet måste vara helt obegåvad när det gäller just Astrid Lindgren figurer för på frågan gällande var Lotta bor, var inget av alternativen riktiga.

Alternativen som fanns var Skomakargatan, Snickargatan, Gågatan, Snigelgatan och något mer idiotiskt gatunamn.
Detta var ju den mest simpla frågan just därför att hela serien av Lotta-filmer heter Lotta på Bråkmakargatan, och därmed medger att hon bor just på bråkmakargatan och varken snickargatan eller gågatan. what the crabs...
ojojoj. vart är vår värld på väg, undrar jag...(en gnutta ironi)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Snickargatan tippar jag på :)! Är väl bara hennes pappa som säger bråkmakargatan?!

Jag vill med göra testet, hittar det inte! Måste kolla vad som är rätt liksom.

2009-03-22 @ 19:09:19
Postat av: Emelie

Krukmakargatan :D

2009-03-22 @ 19:11:06
Postat av: elin

krukmakargatan är det rätta, hennes pappa säger att

"nu för tiden bor det inga krukmakare på gatan längre utan bara bråkmakare osv.. men wtf? det alternativet finns ju inte heller med! obegåvad var ordet!

2009-04-22 @ 21:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0