De flygande partiklarnas återkomst

Plötsligt i går kväll fick jag akut halsont och nästäppa. Jag knaprade då i mig halstabletter och alvedon för glatta livet och lade mig sedan för att sova. När jag vaknade hoppades jag innerligt att det skulle lindrats, men icke sa nicke. Snarare tvärt om skulle jag vilja säga. Nu har Martin åkt hem för att jobba (i kassan, haha!) och jag sitter här i min ensamhet och försöker fokusera på psykologin. Det går stundvis bra.

Men stup i kvarten avbryts jag av en kavalkad av nysningar, vilket resulterar i att jag gråter snor.
Jag ser här genom den välstängda fönstret att häggen håller på att slå ut. Förr i tiden (innan min allergi plötsligt uppstod) var det min största fröjd och längtan. Häggen som luktar så gott och är så vacker. Idag vill jag bara springa ut och såga ner den så den inte kan åsamka mig mer lidande och nysande.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Elin

du rör inte häggen!!! :P

2009-05-10 @ 16:49:40
Postat av: Kolis

Nä, ge fasen i häggen. Då blir syrran förbaskad o då blir det inte roligt....

2009-05-12 @ 10:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0