mycket ansvarstagande för små flickor

Idag har jag bättrat på vuxenpoängslistan betydligt.
Jag och Becka gjorde efter skolan ett antal ärenden på Laxå.
Först åkte vi till preMatextra-parkeringen och ställde oss där med min pensiorenault. 
Vi promenerade därefter till banken och satte in fett med cash från försäljningen av balbiljetter!
Tog lite kaffe medan vi väntade på att bankkvinnan skulle räkna pengarna.
Satte oss sedan i bilen och for vidare till Lundhs. Där gled jag in och bokade tid för lagning av högre vindrutetorkaren.
Därefter begav vi oss till Röfors. och ungefär där var uppsamlingen av vuxenpoäng redan slut...
Jag följde Becka med in och spanade in hennes fina balklänning och nyinköpta shoes också!
Det är helt sanlöst hur kort tid det är kvar på mitt trygga ungdomsliv!
Väl hemma var jag som vanligt helt exhausted och längtade efter soffan och mysfilten. Upptäckte dock till min stora förskräckelse att mitt rit- och skrivhäfte med färggranna grisar var borta.
Ringde till Becka och frågade om hon hade någon aning om var jag kunde lagt det. Hon tipsade om banken, och jag ringde vår bankkvinna.
Hon letade lite, och fnissade till när hon fann den.
Jag åkte tillbaka till Laxå igen och hämtade den, efter stängningstid!
Nu är det hur som helst i tryggt förvar hemma hos mig igen.

I morgon är det endast en lektion och den börjar kl 13:45. Skönt med lite sovmorgon...

Martin, jag tänker på dig!
Lycka till!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0