Bilåkarfredag

Idag var det ett evigt farande för min, Annicas och Joels del.
Först åkte Annica och jag till Mariestad, hämtade nyckel till Joels systers lägenhet där vi satt och svullade i oss chips, cola, sura winergummin samt riesen samtidigt som vi kollade på Idol.
Ursäkta att jag kommenterar Idol här, men holy christ va bra Erik var idag!! helt sanslöst. Jag grät värre än Eddie gjorde vid utröstningen (han borde förresten ha åkt istället. det var ju gräsligt det han gjorde idag!)
Hur som. Strax efter 9 kom Joel till oss. Annica och jag hade väldigt roligt åt allting tack vare vårt enormt höga sockerintag. Vi skrämde Joel med en uppblåsbar alien när han kom ut från duschen. Han blev rädd men tyckte inte det var en bråkdel så roligt som Annica och jag tyckte. Vi hade svårt att hålla tätt.
När det var Möller-paus sprang vi ner och beställde pizza. De hade det väldigt struligt med kortläsaren stackarna. Vi fortsökte få den att läsa mitt chip i ca 15 minuter. Pizzorna var klara innan jag hade hunnit betala. Det slutade med att bagaren suckade djupt, sa några hetsiga ord på sitt hemspråk och slog in mitt kortnummer manuellt.
Pizzan var god, men gjorde mig spyfärdig i timtal framöver.

Åkte efter utröstningen i Idol hemåt. Jag fick chansen att köra Annicas lilla 206a. Roligt!
Vi skulle då åka enda till Örebro för att hämta Annicas broder. Upptäckte att vi var ute i väldigt god tid och svängde in på Brändåsen för att fördriva tiden lite. Köpte en latte och satt i bilen och lekte ordlekar. Lade även märke till en kvinna som satt och storgrät i en bil som var parkerad bredvid våran. Jättesorgligt. Så vi böt parkering. Vi hade massa teorier om varför hon var så ledsen, men blev bara deprimerade av att tänka på ledsenheter så vi lade till slut ner det.

Efter 50 minuters tidsfördriv i bilen åkte vi vidare mot Örebro så vi var där precis lagom till kl 2 som bestämt.
Jag var vid det här laget så pass illamående att jag börjat svettats och Annica fick ta över ratten och köra hem. Jag vet inte vad det var med mig. Helskum.

Är iallafall hemma nu. Jättetrött men ändå sugen på lite Idolnördande på tv4.se *rodnar*
Har även kommit på att jag även i Idolsammanhang kommer i kontakt med min enorma empatikänsla. Har ju som sagt varje vecka röstat på Nicklas (fram tills han åkte ut alltså) trots att han egentligen inte alls var min favorit.
Idag kom jag på mig själv med att skicka iväg ett Rabih-sms trots att Mariette är tusen miljoner gånger bättre. Jag tycker nog bara synd om dessa småkillar som jag vet kommer åka ut. Så därför lägger jag helt onödiga 5:50:- på dem.


Nu blir det trots det lite Rabih-favoriter i repris - dvs With You - 1:43 in i låten samt You are not alone. Måste såklart även lyssna på Erik. Dagens låt och även den från rockveckan. Kommer inte ihåg nu på rak arm vilken låt han sjöng, men han nynnade ju på melodin där en sväng och det minns jag att jag gillade skarpt. Det måste återupplevas!


Ha en trevlig helg folks!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Guld! Jag gillar när du är idol-nördig! :D

2009-11-07 @ 15:19:54
Postat av: Annica

Haha, det var verkligen en flummig fredag, men kul var det. Tack för sällskapet ! :D

2009-11-07 @ 18:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0