Charlies återkomst!

Idag vaknade jag halv 12. Gick upp. Kokade två ägg, som båda blev alldeles för lösa. Åt mina löskokta ägg och drack kaffe med mamma och pappa som då tog sitt förmiddagsfika.
Efter det satte mamma och jag igång med att städa "långa-vinden". Den är lång, varpå den fått sitt namn, och rymmer därför väldigt mycket grejer!
Vi rev ur allting, kollade igenom alla små kartonger och liknande och rensade bort en hel del, exempelvis hela min hästsamling.
Jag har hittills gått 4 vändor med soppåsar och det är nu enbart tavlor, Leonardo Dicaprio-affischer och barnböcker kvar här inne, som ska slängas in i jordkällaren i väntan på att få bli körda till Mosjötippen.

Mycket skit hade vi där inne, men vi hittade även några riktiga skatter.
Först och främst: Älskade Charlie! Min bästa vän under hela min uppväxt! Som jag fick 1994 i Sälen, som tröst för att jag fick hjärnskakning och var tvungnen att sova på sjukhus natten till julafton. Hemskt att lillen legat längst inne på vinden i sin ensamhet. Förlåt älskling! Vi har nu så mycket att ta igen! Han sitter just nu i mitt knä och myser, jag kliar honom bakom öronen och pussar honom på nosen.


Andra fyndet:
Min otroligt vackra fruktmålning som jag målade hösten -96 på lekis.
Jag minns hur stolt jag var över denna tavla:



Det tredje fyndet var egentligen inte ett fynd eftersom vi bestämde oss för att slänga den.
Det var en spegel med ett mycket vackert klistermärke som jag fastnade för:




Nu är klockan 35 minuter i OTH!

Hela denna kväll är förresten underbar i tv-programssynpunkt.
18:05 One tree Hill
19:00 Top model 12
20:00 Vem kan slå Filip och Fredrik?
21:50-22:00 Paus. (Tid för att gå på toaletten samt byta tv till en där 6an är tillgänglig)
22:00 Paradise Hotell med självaste Gullspångs-Peter!

WOHO!


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för städhjälpen - även om det var lite motsträvigt i slutet...Kram och ha en skön TV-kväll! <3 mamma

2009-11-15 @ 18:19:28
Postat av: Elin

wow har ni städat ur långa-vinden?!?!? det har väl i stort sätt ALDRIG hänt förut! va spännande det ska bli att komma hem och se resultatet... mindre än en månad kvar nu! :P

2009-11-16 @ 02:27:45
URL: http://elinhenningsson.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha fränt, jag kollade på Exakt de programmen också (inkl. OTH) ;) Haha o visste du? Linda har varit ihop med han Peter i paradise hotell :P han är tydligen helt körd! hahaha, men snygg är han :D

2009-11-16 @ 11:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0