Fart och fläkt

Holy moses vad jag var tidseffektiv igår!

Som ni kan läsa här nedan var jag ju sjukligt uttråkad i gåreftermiddag.
Som tur var hörde Annica av sig och räddade mig från min tristess.
Jag sprang över till henne, satt och pratade, kollade på The Proposal samt åt lite sura vinigummin (Som jag förresten glömde meddela att jag hade hittat på Ullared! Jag frågade en som jobbade där och han visade mig dit. Överlycklig roffade jag åt mig två påsar á 1 kg - nu skall det ätas!!)
Mitt under filmen smsade Marlene och frågade om jag skulle följa med ut och komma till dem vid 7. Klart jag nappade på det, så då låg jag, samtidigt som jag smågrät till filmen, och funderade ut en potentiell outfit för kvällen.
Filmen var sedan slut kl halv 6, varpå jag bokstavligt talat vrålsprang hem för att 1 minut senare stå i duschen.
Snabb och effektiv dusch och sedan klädväljning. Det jag under filmen funderat över att ha kändes inget vidare och jag fick börja om från början igen i min planering. Slutligen blev det en svart klänning, som alltid annars. Jag har väldigt enformig utgångsklädsel har jag kommit på!

Hur som. Sminkade mig, fönade och fixade håret, packade och irrade runt. Satt kl halv 7 i bilen påväg till Örebro. Snön yrde och gjorde det väldigt svårt och läskigt för omkörning. Stannade på Brändåsen för att köpa med Sprite. Stod en stund och stirrade blindt på drickorna utan att se det jag sökte. Fick lov att fråga om de inte hade någon sprite varpå en kille pekade ut dem, rakt framför ögonen på mig.
Bräsade hur som helst vidare och var väl framme i Örebro helt ute och åkte bil (jag cyklade ju inte).
Visste var jag skulle, men i mörkret var det väldigt svårt att hitta. Pia fick i 15 minuters tid försöka guida mig in på rätt gata.   Äntligen framme, och där inne möttes jag av en massa trevliga flickor och pojkar som satt och spelade spel, skrattade och umgicks. Amanda fyllde år och det serverades aasgod tårta! Eric och co kom sedan och efter ett tag åkte vi till Strömis! Sesam vann hotellkampen som vanligt och jag hade en mycket trevlig kväll!

Idag sov jag till halv 2 - helt sinnes!!
Segade hela dagen, men det var mysigt.

I morgon ska jag träffa Annica igen. Blir förmodligen Idoltittande i Mariestad :)

nattinatti

Kommentarer
Postat av: Sis

haha! underbart att läsa om dina typiska student-fasoner! jag gjorde motsatsen igår.. gjorde mig iordning (asfint), satt och smuttade på ett glas vin med Laure-Sophie och Jamie i en och en halv timma, väntandes på spanjorerna. När de väl kom och bilarna skulle avgå mot stan ballade jag ur (även L-S och hennes kille), gick hem och sminkade av mig och somnade :P

2009-11-05 @ 23:12:48
URL: http://elinhenningsson.blogg.se/
Postat av: Sanna

Guld med tidseffektivitet samt vingummi á 2 kg!! ;)

2009-11-06 @ 10:21:35
Postat av: Sanna again

Sry, menade á 1 kg såklart!

2009-11-06 @ 10:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0