For you I bleed myself dry

Jag skar mig i fingret förut när jag skulle försöka bryta mig in i plasten som satt runt isbergssalladen.
Ett rejält cutsår blev det och jag blev lite skakis och utbrast: Nu kanska jag svimmar igen, mamma!
Men det gjorde jag inte. Tänk vad jag offrar mig för min fader såhär på farsdag. Och allt för att han skulle få en god sallad till pepparbiffen!

Jag beslutade även att jag skulle ta från mitt julklappslager och offra som farsdagspresent.
Tribiute to Freddie Mercury-dvd. Pappa blev jätteglad och därför blev jag också det.
Åt kex och ost till efterrätt - trist med andra ord! Jag tog några Tuc's. Vi diskuterade samtidigt olika klychiga uttryck som författare använder. Pappa hade uppmärksammat nåt i Stieg Larssons tredje bok som han hade använt aldeles för många gånger. Minns inte vad det var nu bara för det.
Men en annan klyscha är ju Läckbergs "Leendet nådde aldrig ögonen" och tydligen var det en annan kvinnlig författare, som gått på samma skrivkurs som Läckberg som också skrev just den meningen. Dåligt att de lär ut klyschor inför stora massor. Pappa glädjes även över Stieg Larssons överdrivna tekniksnack. "Han tog upp sin Sony Ericsson Tblabla". och "Han kollade på sin 17" skärm". wow. 17!?! är det sant? imponerande!
och så tyckte han det blev lite tjatigt att i ljudbok höra:
"[email protected] skriver till [email protected]: Hej!
[email protected] skriver till [email protected]: Hej du!"......
osv osv - i en kvart.

När mor och far kommer hem sen vid 7-tiden ska vi dricka glögg. Jag längtar!!
och om 30min är det OTH!

Nu ska jag läsa det otroligt spännande caset om 'Xbox 360 vs. Playstation 3 - the battle of the games consoles' och sedan fastställa dess olika strategier utifrån marketing mix och de fyra P:na.
Sen blir det något liknande, fast med Ryanair och easyJet.
WOHO!

Kommentarer
Postat av: Elin

måste du alltid skriva om era mysiga familjemiddagar med karaktäristiska konversationer som bara får mig att längta hem till köksbordet i röfors!!??

2009-11-09 @ 02:10:39
Postat av: dajja!

haha jag vet precis vad farsan din menar.

i ljudboken sades alltid: "jag förstår" extremt jobbigt och som svar på allt.

haha.

och "leendet nådde aldrig ögonen" sägs förjävla mycket i twilight-böckerna också..

2009-11-10 @ 15:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0