Jag har lyckats igen!

Gårdagen blev tillslut mysig.
Satt först och höll på att förtvina av tristess fram tills klockan 18.
Då vaknade äntligen Becka till liv från sin 5 timmars långa nap.
Jag åkte dit och samtalade, kollade på tv och myste med henne och Dajja! Riktigt trevligt att träffa den lilla tösen igen ;)
Hur som. Det jag lyckats med idag är min matlagning!! Har varit närvös sedan min äckliga paj. Men idag lyckades jag alltså igen. Jag gjorde en smakrik Minestrone-soppa á la Lena.
Superenkelt, men ack så gott!
Vatten, spagetti, ½ köttbuljongtärning, lite soya och några tärningar med stekt kyckling (som mor och far lämnat till mig).
Spana in så oerhört gött:




Fille och Fredde var det precis upprabbling av landslagsspelare i VM -94. En av de ingen kunde var Jesper Blomqvist. Mamma berättade precis att jag, när det bedrog sig, kallade honom Jesper Blomkål för han enligt en 4-årig Lena, hade blomkålsöron. Redan då märkte jag smådetaljer i människors utseende. Jag minns Dubai-killen som jobbade i en affär och som hade med ett långt hårstrå som stod ut från en leverfläck. Jag blev så äcklad att jag smög ut ur butiken när han sprang iväg ut på lagret för att hämta en tröja till mig. 
SKOJ!


Kommentarer
Postat av: dajja

oh, det var inte illa pinkat ;)

men på fredag, kom kom kom.

du och colle kan åka med mig :D så kan vi förfesta lite själva liksom, först. thihih

2009-11-22 @ 22:53:01
URL: http://theworldskoolestbloggever.blogg.se/
Postat av: dajja

fy tusan för din kommentar hörrudududu.

men, klart ni kommer. bra. hih. :D

2009-11-23 @ 00:27:21
URL: http://theworldskoolestbloggever.blogg.se/
Postat av: Elin

hade han inte hår på örat?? gubben i dubai alltså... eller i örat..har jag för mig!

2009-11-23 @ 03:04:12
URL: http://elinhenningsson.blogg.se/
Postat av: mamma

Jo, på örat var det. Du har verkligen sinne för detaljer, Lena! Kram /A.

2009-11-23 @ 19:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0