Ornitologi!

Idag på min dimmiga hemresa blev jag tvåfaldigt överraskad!
Först och främst imponerades jag av mina otroligt bra vindrutetorkare. När man körde om alla dessa smutssprutande lastbilar blev det ett tjockt skitlager på rutan. Wipeade med vindrutetorkaren en gång och de var rena som om de fått sig en omgång med Cillit Bang! Ingen spolarvätska behövs där inte ;)

Den andra, och kanske lite mer sensationella överraskningen, faceades jag för en bit bortanför Vretstorp. Jag kom åkandes, blickandes över Närkeslätten och såg plötsligt något suspekt, vitt liggandes över en väldigt stor area.
-Aah! Ufoägg, tänkte jag. Kom lite närmre och upptäckte att så inte var fallet.
-Aah! En stor flock med får, tänkte jag då istället, samtidigt som jag började tycka det var skumt att placera massa får på den geggiga Närkeslätten precis bredvid motorvägen.
Kom ytterligare lite närmre och upptäckte att det var hundratals svanar som låg där och göttade sig!

Jag är absolut ingen fågelfantast, men detta var faktiskt riktigt mäktigt, just därför att det var så sjuuukt många!
Hornborgasjön med dess fågelkomplexitet dit Mary Larsson tvingade med oss till i 3an på skolresa kan slänga sig i väggen.

Jag slängde upp mobilen och försökte hinna ta kort. Men jag körde alldeles för fort (eller så var jag för seg att komma in i kameraläget...) så det enda jag hann få med var passagerarstolen... SYND, för det var fräsigt!
Det var helt säkert minst 150 svanar som låg där!

Kanske en aning övertänd. men men. Fränt!
Fick tillbaka den första tentan idag. 67 poäng! Helnöjd är jag! eftersom jag trodde jag skulle ha typ en halv poäng över G. Men icke hela 17 över. och 8 ifrån VG.

Nu ska jag slöa en liten stund, sen bege mig till Annica!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0