Thieves!

Förut när vi var hos Becka cyklade det förbi en kille/man i rånarluva i världens fart. Han hade någonting blått på sig. Så alla ni poliser som läser detta och är på jakt efter någon snorvalp så är jag, becka och sofia vittnen, bara så ni vet!

Hur som helst. Drack nyss cappuccino. Kom då att tänka på att man kan dela upp det ordet i tre - "cup a chino", vilket med lite fantasi skulle kunna bli typ en kopp med chinos (på slang). Det är inte direkt någon logik i den meningen men jag kom att tänka på några andra som det är det:

* Garderob - garde robe = vakta klänning på franska
* Accessoar - á ce soir = vi ses ikväll på franska

där var det slut på det roliga.. men tänkte bara att detta var någonting jag var tvungen att dela med omvärlden!

(nu gav pappa mig en liten påse med marknadsgodis, eller så som fyndiga jag säger: marknadsföringsgodis.. eeh...återgå)

Kommentarer
Postat av: mamma

Är det du som ska göra uppföljaren på "värsta språket"? Lycka till imorgon med tentan. Jag håller alla tummar. Kram mamma

2009-11-30 @ 22:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0