Milla&Lenas fylletaxiservice - just a phonecall away

Milla och jag slöade hemma hos henne igår. det blev alltså inget med bion, men det var nästan skönt det! Jag var helseg. Vi satt och våndades över det otroligt dåliga utbudet på tv. När man tillslut stannar på Scream Queens vet man att det är nåt knas! Fast efter en stund blev det riktigt intressant att kolla på, men så är det väl iofs med de allra flesta program efter en stunds tittande.  Jag har kommit på det. Det finns ytterst få filmer jag tycker är dåliga! Även om jag inte känner ett behov av att någonsin se dem igen så finns det alltid någon liten frekvens som är bra i filmen. (med undantag En ding ding ding ding värld [1963]! SÄÄÄMSTA filmen som någonsin blivit påtänkt. Den kunde jag verkligen inte ens kolla färdigt på!)
Mills och jag kollade även en lång stund på Animal Planet. Det var både Whale wars och Animal cops. Det sistnämna programmet är ju bra på riktigt, men det första kollade vi bara på för att det var en sådan förbannat ful kille med på fartyget.

Vi pratade även skånska.
Kuuslabb - jag skrattar varje gång jag hör någon säga det. Roligast i år, alla kategorier!

Klockan 23:30 blev vi  sugna på något. Vi fann en julmust som vi lade på kylning i frysen och tog sen bilen till OK för att införskaffa oss någonting gott.
Alla laxåraggers stod och hängde med sina Volvos där utanför. Vilket jävla nöje?  säkert skoj!
Hur som. Vi kom ut med en påse rosa rattar (10% går till bröstcancerfonden och de är jättegoda - en dubbelbra gärning med andra ord!) och en påse original Ahlgrens. 

Åkte hem igen, käkade och drack julmusten och när klockan närmade sig 1 var det dags att ge sig ut igen.
Tyson ville bli hämtad från Frimis så vi begav oss av. köölsvart var det, men vi klarade oss utan att stöta ihop med varken älgar eller råddjur. En mus däremot miste sitt liv vid Sandstubbebron *sänder ett kort till dennes anhöriga*

Vissa hatar ju att vara fyllechaffisar, men det är bland det roligaste man kan göra när det är Tyson det handlar om. Han är så sjukt störd på lördagsnätter och man sitter bara och skrattar och funderar över vart allting kommer ifrån.   Väl hemma i Laxå igen, ca 10 meter ifrån Milla, när vi skulle testa hur långt vi kunde rulla i friläge, så dök plötsligt en polis upp och stirrade hål i vindrutan på min bil.Jag la snabbt i en växel igen och bräsade in på Millas parkering.

Klockan 3:30 kände vi att det var dags att sova och sa godnatt för sista gången. Sov gött ända till 9:42 då Millas mormor ringde och skrämde skiten ur oss. Då bjöd hon över Milla på lunch - klockan 11!!  typiskt Gustafssonssläkten. Mycket skoj! Där gick iallafall Millas och mina planer på en brakfrukost med äggröra och vaniljte i graven.

Vi åkte upp (eller ner?) till Röfors och jag dumpade av Milla.
(Nu börjar vi verkligen närma oss present time)
Jag kom in genom dörren, gick upp satte på internet och gick ned igen och satte mig i fåtöljen med gosigaste Chillifilten över mig och med datorn i knät. Kollade facebook såklart. Många tummen upp på min underbara Electric breakfast-video!

Precis just nu sitter jag då här i fåtöljen, fick plötslig kramp i nacken!! *stretchar åt motsatt håll och grimascherar*
Kollar på vh1 trots att det är sämst nu. Top 10 - Bon jovi! Vilken pest-timma.
Har dock plågat igenom mig 5 st så jag kanske lyckas stå ut!  Den som lever får se.

Klockan 18:05 är det första One tree hill-avsnittet på säsong 7!!
Jag räknar redan ner sekundrarna!

Kommentarer
Postat av: Bex

LENA! Vad har jag sagt om ordet "sekundrar"?! :O:O:O! (för övrigt verkar ni haft det myyysigt, synd för mig att bli dissad! wää)

2009-10-18 @ 18:48:56
Postat av: Lena svarar till Bex

jag minns att du tjötat nåt om sekunder i plural, men minns inte vad du ville ha fram ;)



och ohnej! du dissas aldrig! du kunde ju kommit hem till hemtrakten men det gjorde du ju inte :(

PuSS!

2009-10-18 @ 20:50:57
Postat av: mamma

Jaadu, Lena...

2009-10-19 @ 18:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0