minus100 i vuxenpoäng...

Sitter och pluggar!
Kände efter en kvart att gäspningarna kom tätare och tätare inpå varandra, varpå jag bestämde mig för att koka mig lite kaffe!
Jag hittade till min stora förvåning riktigt bryggkaffe och plockade därför fram den magasinerade kaffebryggaren (eftersom mor och far bara dricker snabbkaffe - usch!)
Jag började med att sätta i ett kaffefilter och kom sen till delen då man ska hälla i vatten. Då upptäckte jag att vi hade två skalor - en för små och en för stora koppar!
Vilken ska jag dosera kaffet efter!??!!??!
Jag svalde min stolthet och blev tvungen att ringa till Becka för att få hjälp.
Hon skrattade självklart ut mig totalt och jag kände mig som en liten barnrumpa.

Nu har det iallafall puttrat klart där i kaffebryggarn och jag får se om det var rätt så som becka sa, att dosera efter de småkopparna, eller om det blir espressovarning på dessa koppar nu.
I och för sig behöver jag nog det för att hålla mig vaken, så det vore nästan bra!

over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0