Panikvåg

Förlåt att hela mitt liv just nu kretsar kring mitt maniska studerande. Men min allra första tenta är på måndag och jag är helt seriöst - Livrädd!
Jag är ju en som person som alltid oroar mig lite granna för mycket. Bygger alltid upp någon slags mur som jag inbillar mig är omöjlig att ta sig över. Men alltid, när det där orosmomentet är passerat upptäcker jag att det inte var någonting att jaga upp sig så överdrivet mycket över. Trots att jag är fullt medveten om att jag oroar mig för mycket, så kan jag inte sluta göra det. Jag känner ändå denna otroliga otillräcklighet och känner att jag inte är tillräckligt förberedd.

Idag kom jag hem från universitetet klockan 13. Satt och gjorde ingenting, lagade mat extra långsamt, gjorde en sockerkaka, gick ut och gick.... Tillslut, strax efter 16, fick jag fingrarna ur röven och började plugga. Men jag kände ju samtidigt ett enormt behov av att bada fotbad.
Sagt och gjort, jag hämtade fotbadet, hällde i (vad som visade sig senare vara alldeles för mycket) bubbelbad ämnade åt fossilallingarna och ställde det under köksbordet där jag hade mina böcker.
GÖÖÖÖTTT, tänkte jag och satte ner fötterna och satte på högsta burr och bubbel.
den bubbelbadssörjan jag hällt i bubblade snart upp och sökte sig i form av jättestora bubblor uppför mina ben och ned mot golvet. Jag stängde snabbt av bubblet och fick nöja mig med det högljudda burret.
Jag försökte, medan mina fötter behandlades, läsa, men det gick inget vidare. För det första så burrade fotbadet alldeles för högt för att jag skulle kunna höra mina egna tankar, och för det andra så koncentrerade jag mig alldeles för mycket på att rulla fötterna på de små räfflade hjul som finns i botten på fotbadet.

"hm.. jag behöver en fotfil"  tänkte jag plötsligt och for upp och hämtade en sådan.
Elin skrev på msn att hon ville prata med mamma.
mamma låg nedbäddad i sin säng på övervåningen.
Jag blev tvungnen att springa upp igen för att lämna datorn till mamma.
Ner igen och filade fötterna samtidigt som jag försökte läsa. Kom ingen vart alls + att detta kapitel faktiskt var extra krångligt.
Tänkte: "nu får det vara nog!!"
Läste vidare två meningar efter att jag avslutat mitt fotbad...
"MÅSTE SMÖRJA IN FÖTTERNA MED DEN GODA FOTKRÄMEN VI HAR!!"
Upp och leta.
Hittar den inte.
Ner och leta..
Upp igen.
-"Mamma! vart är fotkrämen från lush!?"
Hon vet inte.
Fortsätter leta.
Inser att vi inte har en enda fotkräm i huset.
Blir ledsen och smörjer med mammas cocosspray istället.
"Just det! plugg!"
Ner igen och fortsätter plugga.

Jag skulle kunna fortsätta i 50 rader till om massa komplikationer som lett till att jag inte pluggat i mer än 5 minuter i stäck.

Vad har jag då åstadkommit idag?
JO! jag har plöjt mig igenom 5 sidor!!!! och gjort de 11 övningar som hörde till just detta kapitel.
Vad har jag kvar att göra de 4 resterande dagarna?
jo.... 12 f*ing kapitel att läsa!!!! + övningar till alla dessa.

Behöver jag ha panik denna gång?
ja!!!!

Kommentarer
Postat av: äldre och mer erfarna sis

välkommen till det riktiga studentlivet lillan! goda nyheter: du klarar det. trots att du är livrädd just nu. vet att mina ord kanske inte har nån effekt just nu, men jag vet att tentan kommer att gå fint. puss på dig! <3

2009-10-07 @ 23:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0