Städning framkallad nostaligaska känslor

Jag har börjat städa - hör och häpna!!
MEN. medan jag stod där och plockade kläder från en av mina enorma klädhögar, hittade jag en sak som fick mig om, att minnas tillbaka till svunna tider.  Och svunna tider Måste man ju bara blogg om, precis just när de dyker upp i hjärnan på en.
 Så det är bara därför jag avbröt min städning för att återgå till datorn en sväng.....

Hur som haver. Jag hittade där underst i min fåtölj, mina jobbyxor, som jag inte använt sedan i augusti någon gång. Men det som göms i snö kommer upp i tö. (det är nog ungefär lika ofta som snö och tö kommer som ja städar)
Det nostalgiska jag flöt in på var dock inte dessa arbetsbyxor, utan min lunarstorm-dagbok som jag aktivt uppdaterade för ett X-antal år sen. En händelse jag minns extra väl är när jag hade fluginvation av sinnessjuka flugor i mitt rum. Jag var tvungen att logga in på min lunarstorm nu för att läsa det igen... (och jag skäms inte för att jag inte tagit bort den. Jag har ju så många underbara dagboksinlägg dokumenterade där!)

Jag kopierar:
"Sinnessjuka flugor
Jag hade två stycken sådana i mitt rum i morse. Dom surrade och flög in i väggen och taket så högt/fort/hårt så att jag fick huvudvärk ;o jag började hoppa omkring och jaga dessa men fick dessvärre bara död på den flugan som var ett snäpp mindre sinnessjuk än den andra... Så jakten får forsätta i eftermiddag när jag kommer hem!


kl är nu 23:11 och han är fortfarande inte död :|"

Inlägget två dagar efter:
"DÖD :D
jajamensan, nu är flugjäveln död :D:D:D:D:D:D fast det dök upp ytterligare 2 st men dom var jag uppe och mosade igår natt, så jag hoppas att det är flugfritt i mitt rum nu. Jag kan inte förståå varför alla flugor kommer till mig? Jag som alltid har det så enormt snyggt och välstädat ?!( höhöh eftersom detta ej är en ljudblogg kan ingen höra ironin i min röst )"


jag är frääääsch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0