Underbara Dorit, 82, är min nya idol

Lyssnade i morse, som så många andra mornar, på P3. Undantaget ifrån de andra gångerna som fick mig att blogga om just denna morgon var standarden på programmet. Mycket mycket underhållande!
Nour el-Refai var där och gästade de andra originalen. Hon är ju bara för härlig den tösabiten. Kodjo är ju också en riktigt stjärna!
Hur som helst så skrattade jag högt vid flera tillfällen, både medan jag stod och försökte fräscha upp mig med smink och när jag bräsade iväg i min kalla bil. Kodjo fick ett scenario som han skulle göra en filmtrailer till. Nånting som jag ej minns men som hade något att göra med granar som växte ur bakdelen på människor, samt att en ny messias hade föds. Han gjorde det mycket roligt, och alla programledare, och även jag, blev väldigt sugna på att se just denna film på duken en vacker dag.
Nour körde även den gamla klassikern. Tjena kexet, står du här och smular, till remixsnubben med alias Sjökexet. Han gjorde förövrigt en väldigt bra mix på Kids - MGMT och nån annan gammal goding jag inte minns namnet på.
Att de även spelade Regina Spektor - On the radio och The Killers - Read my mind gjorde det hela ultimat!
Men bäst av allt var ändå nyheten om den 82-åriga damen Dorit som blivit inlåst på sin toalett i fyra dygn där hon ägnade dagarna till att sitta på toaletten och fundera, och nätterna till att sova, med badrumsmattan som täcke (det roligaste var när Kodjo, Hanna och co spann vidare på detta och föreställde sig att hon använde tvättsvampar som huvudkudde). När hon väl kom ut var hon inte särskilt hungrig...
Helt sjukt gulligt/tragiskt/underhållande/roligt!! Årets nyhet kanske?

Jag berättade denna absurda nyhet för Beckis idag i bilen, och hon skickade nu precis länken till den artikeln, varpå jag kom att skriva detta inlägg.

Läs nu vidare om lilla Dorit och beundra hennes tålamod.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5932164.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0