Veckan som hittills fortlöpt

Det har hänt mången otippade, roliga och vardaliga saker hittills denna vecka.
Tänkte göra upp en lista över några händelser:

Osmakligt!
Becka har vid två tillfällen sagt att mat är osmaklig fast hon menade att den var dåligt kryddad. Roligast var när vi gjort piroger och hon utbrast: "meen vilken osmaklig köttfärs!!"

Godnatt!
Jag har tillbringat nästintill alla nätter med Milla, sedan hon kom hit. Mysigt. och Så roligt med hennes tvångsmässiga beteende på kvällarna (tillrättahängning av handduk i köket, stängning av alla köksluckor och lådor, inskjutning av datorstol. Men den allra bästa är när jag alltid ställer till det för henne då jag säger "natti natti", eller "godnatt....... på dig" eller någonting annat än just bara "godnatt", det sista jag gör innan vi somnar. Då blir hon riktigt upprörd! Jag låg i förrgår och bokstavligt talat asgarvade åt mitt sätt att reta henne på.

Rayman!
Milla och jag låg också, innan vi sagt godnatt, i förrgår och pratade om Playstation 1, och hur vi kunde sitta en hel helg och spela det uppe hos Millas pappa. Cola med krossad is eller Peach passion var ett måste. Och tommys gråa köttfärs. Vi pratade om Rayman och pennbanan som vi aldrig kunde klara eftersom man var tvungen att flyga neråt, men hålla emot för att inte spetsas på pennorna eller drunkna i bläcket. Helt omöjligt!  Vi nynnade även på melodin som spelas när biet och rayman blir kompisar efter första bossen.

Istabilt stöd!
Idag skulle jag följa med Milla när hon skulle låta en tant göra ingrepp i sin arm och ta ut + sätta in en p-stav.
Jag - psykiskt stabil som jag är, skulle följa med som stöd och handhållare.
Jag stod vid huvudändan på britsen hon låg på och klappade henne i håret. Tantaluringen började, försiktigt, skära med skalpellen i Millas stackars arm och jag stod glatt och kollade på. Tanten skar djupare och jag kände att min kropp blev tung. Jag skämdes lite för att jag hade en så svag kropp att jag inte orkade stå upp i ca 5 minuter. Då började jag plötsligt även se suddigt och bli yr. Jag tänkte: "Undrar om jag håller på att svimma?" och lutade mig lite lätt mot en hylla. Sekunden efter vaknar jag upp, liggandes på golvet med fläskläpp och en ond höft.
Ett larm tjuter, Milla utbrister "MEN GUD!"  och tanten lägger upp mina ben på en stol samtidigt som en annan tant kommer in i rummet med blött papper som hon baddar min panna med samt ger mig en platsmugg med vatten. Sjukt pinsamt tycker jag det är. Hade innan fått goda ord sagda om mig för att tanten tyckte det var bra att Milla hade en god vän som kunde vara med som stöd. Så mycket till stöd var jag. Jag låg på golvet, stirrandes upp i taket och Milla fick helt ensam bli stucken med ytterligare en spruta. Tanten sa: "Värst vad dramatiskt detta blev då, det ser ju ut som ett slagfält här!". När ingreppet var klart och vi båda sattit oss upp för att lugna ner oss, fick vi ett varsitt läppglans med reklam från preventivmedel.nu som en liten present. Minnena fördes då tillbaka till tandläkarbesöken då man fick bokmärken eller platsfigurer i present. Härligt att man inte behöver vara 5 år för att få gåvor av kommunalomsorgen.

Som ni märker har jag inte haft mycket tid över till att studera. Därför är jag helkört i morgon då det återigen vankas tenta!


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha gud så kul det där med Milla! :D Du är lik mig, svimmar för sånt där skit ;)

2009-10-31 @ 12:05:06
Postat av: Annica

Det var jag som skrev det där innan ;)

2009-10-31 @ 12:05:37
Postat av: Elin

hahahahahahhahahahahahahahaha

jaaa dööörr....skratta ihjäl mig åt din lilla svimningsattack! haha! men samma sak hände mig vettu när jag skar mig i handleden på en konservburk i norge...går liksom inte att kontrollera om man ska svimma eller inte! :P

vi är redan hemma från en halloweenfest.. kunde ha blivit roligt, men icke. berättar mer på msn eller nåt.. godnatt sötnos. hoppas allt är bra med dig och att din geisha-kostym blev uppskattad! du ska få se bilder på mig och nanny sneare...haha..omg, vi är så åååå snygga! :P men men. nu har hon somnat här bredvid mig.. vi hörs snart ! puss puss hej!

2009-11-01 @ 05:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0