"Vi mixar dagens hits med det bästa från igår" mmh-hmm bokstavligen!

Kom precis hem från Beckis.
På vägen hem lyssnade jag och Mill på Hassle. Vi fick dock efter en stund lust att lyssna på radio istället och satte då på det. Mix Megapol var den enda station som erbjöd musik, så det fick bli det.
Ganska snart började Fading like a flower med Roxette spelas. Vi ooh-ade av nostalgi och började sjunga med.
Plötsligt kom istället Jason Mraz med sin sköna stämma och sjöng I'm yours.
"Vilken underlig och abrubt övergång av låtarna", tänkte vi men fann oss snart sjungandes denna låt istället.
Då kom Roxette tillbaka igen. Jag vet inte om det berodde på min halvkassa mottagning och placering mellan Skövde och Örebros frekvens eller någonting externt fel, men skumt var det iallafall. Vi blev lite irriterade.
Då kom The Ark - It takes a fool to remain sain. Vi ooh-ade ännu mer och började återigen sjunga. Vi hann nästan till refrängen och Mill hann gå av hos sig. När jag bräsade iväg därifrån, duettsjungandes med Ola Salo, kom Jason Mraz tillbaka igen! -Mäh!
I ren protest sjöng jag då inte längre med, förrän The Ark kom tillbaka. När jag kom jämnsmed Stellana började istället Red hot chili peppers avbryta The Ark med jämna mellanrum. När jag nått infarten till Röfors kom One night in Bangkok och mixades med Californication. One night in californication-mixen var ingen höjdare alls. Så jag körde fort hem och stängde av radion.

Jag tycker nog att Mix Megapol har tagit detta med "mixningen" till en ny, obegriplig och dålig nivå.

Måste nog ändå ta en titt på min radioantenn. + att jag måste leta reda på rövvärmesknappen (om det ens finns någon?) Jag har aldrig hittat den förr. Men plötsligt idag under vår hemfärd från Marieberg tändes en lampa som väldigt mycket liknade en rövvärmessymbol. Denna lös sedan även hela vägen hem hit. Men någon vidare "fire in the hole" kände jag inte av...

Kommentarer
Postat av: Alma

Precis. Nicklas är så sjukt gullig och är full av energi hela tiden :) Och så är han rolig att kolla på när han uppträder.

2009-10-24 @ 16:58:12
URL: http://sweetalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0