HATA BUSSCHAUFFÖRER

Busschaufförerna här i örebro är inte mina vänner! och där med basta.
Igår när jag skulle åka till bex möttes jag av en ganska så vresig tant till busschaufför som, onödigt tjurigt, att jag var tvungen att berätta vart jag skulle innan jag kunde sätta i kortet. Det var väl inte hela världen men jag blev ändå lite sur tillbaka, men uttryckte det inte.
Men det som fick tjuriga-busschaufför-bägaren att rinna över var imorse!!
Åh jag blir arg bara jag tänker på det!   då gick jag snällt på bussen, visade upp vad jag hade för rabattkort - berättade vart jag skulle (för jag lär av mina misstag) och log mot chauffören. Satte därefter i kortet i maskinen och fick tillbaka det med ett "felaktigt-pip". - Vad nu? sa jag
den manlige, och tydligen schizofreni-drabbade chauffören böt skepnad och högg direkt!
- men du förstår väl att du måste ha pengar på kortet för att få åka!?!?
Jag svarade smått chockat att jag hade pengar på kortet men han gav sig inte.
- Nej tydligen inte! För isåfall skulle det funka!
Han fortsatte att tjata vidare om att jag var tvungen att ha pengar på kortet och jag stod där och utbrast plötsligt:
- Men det är klart som fan att jag förstår att man måste ha pengar på kortet för att åka!! men jag har ju det!
Till slut lade sig en snäll dam i, plockade upp plånboken och sa att jag kunde få pengar av henne om jag ville..
Gubben svarade då kort att det kostade 41kr, och jag blev arg igen. Jag vet ju att det inte kostar 41kronor, men men.
Det hela slutade med att gubben snäste till mig att jag stod ivägen för resten av resenärerna som skulle gå på bussen och han schasade ut mig.
FY va jag hatar sådant!
Vad tjänar man på att vara så överdrivet vresig och oförstående? Idiot!

Nu väntas myskväll med becka och sofia!  :):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0