Hem till byn

Idag har jag farit omkring mest hela dagen. först via buss från soldathemmet kl. 12:00 till nånstans på andra sidan södra stationen. jag satt kvar på bussen och hoppades att den skulle åka i den riktning jag skulle åt. Den följde ganska så bra min tankebana, men när jag väl gått av hjälpte självklart mitt lokalsinne mig att tappa bort mig lite... men slutligen kom jag fram till min faders jobb där jag hämtade bilen och honom. Körde in till stan och snurrade runt utanför Lounge medans min fader ilade upp för att fylla på sitt pendelkort. Sedan vidare till södra station för att dumpa av honom. Där möttes han av gravt försenade tåg och han hoppade in i bilen igen. Då begav vi oss till Mio för att köpa presentkort och drog sedan mot Kumla. Där stannade vi på ok/q8 för att fylla bilen, och sedan vidare till Kumla station där jag istället dumpade pappa. Jag styrde kosen till Becka och fick mig där en rejäl kopp kaffe. Pappa ringde och sa att tåget var ännu mer försenat och han kom då och mötte oss på parkeringen utanför Becka för att få skjuts till Röfors. Vi åkte glatt dit till tonerna av Winnerbäck och lämnade av honom och upptäckte att min kod till csn hade kommit (så snart kommer mina caaash).
Först nu, kl 14:30 kunde Bex och jag åka till Degerfors, vilket var huvudmålet för denna trip. Där bar vi grejer och åkte sedan tillbaka till Laxå igen. Jag köpte ingredienser till min kycklingsallad och återvände sedan till mitt kära hus. Där tillagade jag den godaste salladen i mannaminne och avnjöt den med knäckebröd och bubbelvatten. (kanske blir det en matblogg på detta?) Efter att Beckis kollat på mig när jag åt eftersom hon skulle äta familjemiddag hemma, så lämnade hon mig ensam här hemma.

Och nu kom vi till det som jag från början tänkt skulle vara huvudämnet i detta inlägg: att jag återvände till min hemby för att få träffa min famlij. Men självklart har de planerat en golfkväll med farmor och farfar ikväll, och jag får ändå strosa runt här i huset helt ensam. Enda skillnaden från att vara i Örebro är att det här finns ett ännu mindre välfyllt kylskåp. shit pommes va trist! Jag som hade tänkt komma hem och bli ompysslad och matad. Så blev det verkligen inte. och som grädde på moset så tänkte mor och far på sin höjd äta bakad potatis ikväll. och jag Hatar ju bakad potatis. yei!
jaja, det är iallafall trevligt att vara hemma och kolla till Röfors lite.

Nu ska jag skicka in min studieförsäkran och lyssna på god musik.
HARE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0