Matblogg - Supersalt nuddelsuppa

Du behöver:
Ett nudelpaket (samyang ramen - kryddstark)
Vatten
Viltfond
Soja
Cayennepeppar

Såhär går du till väga för att tillaga dagens lunch:
Du tar fram (eller går och köper om du inte har hemma) ett paket nudlar av märket Samyang Ramen och smaken kryddstark.
Du kokar vatten i vattenkokaren samtidigt som du låter en kastrull med 1/100 dl vatten i, koka upp
När båda parterna med vatten kokar häller du vattenkokarvattnet i kastrullen och tillsätter nudlarna. (du kan gärna innan du öppnat paketet, bryta isär nudelklumpen i fyra delar).
Häll även i kryddstark-kryddan redan nu samt spetsa lite extra med viltfond (hade annars bara hummerfond hemma och det passar ju ännu sämre än vilt), lite lite soja samt cayennepeppar.
Låt koka 3-4 min eller tills nudlarna fått lagom konsistens.
Häll sedan upp hela baletten i en djup tallrik och låt stå för att svalna en minut eller två.
(medan det svalnar kan du passa på att tina en macka om du vill ha det till).
Ät/sörpla sedan i dig den goda måltiden och avnjut den gärna med ett glas mjölk.

Jag tog tyvärr inte kort på maten innan jag vräkte i mig, men såhär ser det ut när det är slut. (Den absurt orangea färgen kommer sig av att soppnivån medan den svalnade var så hög och därmed lämnade kryddmärken).



Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hoppas det var gott. Det såg lite läskigt ut på kanten där...ha de´och var rädd om dig. Kram mamma

2009-09-21 @ 17:19:39
Postat av: Annica

Ja, hoppas jag med att han gör! :) Joo det tycker jag med att vi ska göra. :) Nästa veckan alltså?:)

2009-09-21 @ 18:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0