Olyckskajja i Örebro

ja ibland har jag inte gudarna på min sida... det känns som om jag lyckas med allting dåligt man kan lyckas med, och det är ingenting jag glädjs åt.
Igår stod pubrunda på schemat och jag skulle på lite pre på universitetet. Jag tänkte vara lite duktig och vandrade i ca 15 min till busshållsplatsen vid USÖ. Väl där hade buss 14 gått för 3 minuter sedan, så jag satte mig ned och väntade på nästa. Skickade iväg ett sms och fick en bussbiljett - ungdom.
När bussen sedan kom är det väl klart att det, med min tur, är 2 tjuriga kontrollanter ombord.
"- Får jag be om att få kolla på din biljett"
- "eh, javisst..."
- "hur gammal är du?"
- ".........(ska jag säga 18? nej om de ber om legg och det slår slint i  huvudet på mig och jag visar det kommer jag ju åka dit big time).......19...."
- "då får du ju inte åka på ungdomsbiljett"
- "men får man inte åka på ungdomsbiljett tills man fyller 20? (det vet jag gott och väl att man inte får, men man måste ju spela lite)
- "nej! så då kommer du få betala en liten avgift här..."
- "jaha... hur mycket då om man får fråga?"
- jaa. 570 kronor!"
- "(shit piss fck......... nu blir det törrt ikväll) okej! (med överdrivet glad röst)" 

är det inte så typisk mig eller? jag blir galen!!  men det sjukaste är ju att de inte tar ut lite överdrivet i avgift.
skillnaden i pris mellan ungdom och vuxen är 8 kronor. avgiften är på 570.. kapitalistsvin!

och så lätt kunde en hel eftermiddag förstöras. men sen började festligheterna och detta missöde glömdes snart bort. tack och lov!
Kul var det iallafall förövrigt igår på pubrundan! jag har lovat mig själv att jag ska vara positiv idag.

tillbaks till idol och ensamheten framför tvn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0