Total avlappning

Idag utnyttjade jag en av mina studentpresenter och gick på spa!
Tack Elin och mormor!
Och guuud så skönt det var! Jag har alltid bara njutit och varit så avslappnad i hela mitt liv.
Det hela började med att jag fick en fluffig morgonrock att ta på mig för att jag skulle gå från ett rum till ett annat, ca 5 steg. Där väntade en brits (det låter sterilt och hårt som på sjukhus, men självklart var denna stoppad och go) När jag låg där blev jag inkletad i svart, varm lera på hela kroppen med peelingeffekt. Därefter plastade hon in mig så det inte skulle torka och jag fick även ett värmetäcke över mig.
Medan leran skulle götta till sig ägnade hon sig åt mitt ansikte. Jag hade smink på mig och fick därför lite extra treatment då hon tvättade bort den med cirkulerande rörelser. Sedan började själva ansiktsbehandlingen, som jag inte ritkigt har koll på vilka delar den innehöll. Jag bara låg där och njöt och doftade goda essenser. Jag fick fuktgivande ansiktsmask och skulle därefter låta den verka. Min insmetare gick ut ur rummet och jag har ingen aning om hur lång tid jag bara låg där. Det kan ha varit både 5 och 30 minuter. Jag somnade hur som helst efter någon minut - max! Jag drömde om något abstrakt och vaknade bara lite halvt igen när hon hon in för att slutföra sitt arbete så att säga.. tvätta bort ansiktsmasken/ansiktsmassage + att hon toppade med en ansiktskräm.
Då var det dags att tvätta bort leran och jag fick scrubhandskar och hela baletten. När allt var borta, och det tog ett tag eftersom det var så sjukt mycket färg i den, så gick jag återigen de 5 stegen till det andra rummet och blev insprayad i någon slags kamomillspray som gjorde en mjuk som en babyröv.
Nu var det härliga över, och jag fick vatten och en liten premiumchoklad att avnjuta då jag satt irelaxen en stund för att vakna till liv.
När det var uppdrucket fick jag sätta mig på cykeln och cykla hem igen. Flummig i tankarna som jag var, åkte jag såklart fel och upptäckte det inte förrän jag var vid bern-arena. Hur som helst hittade jag hem tillslut och som ni förstår så känner jag mig som en riktig prinsessa nu trots min oglamourösa felcykling.

Nu blir det tyvärr lite plugg som ska inkräkta på min annars mysiga kväll.

Kommentarer
Postat av: mamma

Låter jätteskönt! Ska nog ta och utnyttja mitt spa-presentkort någon gång i höst. Finns det inte någon gps för cyklar??? Kram mamma.

2009-09-24 @ 19:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0