Tumme ned för ohjälpsamma/ljugande kassörskor

Gick på stan i fredags (var det verkligen så länge sedan? lördags kanske det var? - jo det var det nog!) och kollade efter en datorväska. Lili hade varit så söt och tipsat mig om några läckra på gina (!) och jag tänkte gå in där och införskaffa mig en sådan. Cykeln (med punka på) parkerades typ vid debut och vi fortsatte vandringen därifrån mot träffpunkt. Gick därför förbi den där lilla gina-affären på köpmannagatan och gled in där först i hopp om att finna väskan. Där såg det mörkt ut, men min shoppningvän frågade för säkerhets skull då kassörskan ifall de fanns. Hon meddelade oss då, ganska så vresigt, att de var helt slut både i denna affär och i den på träffpunkt samt att hon trodde att de var slutsålda på deras web-shop också. Shit pommes tänkte då jag eftersom jag var i desperat behov av en sådan. Vi brydde oss då inte heller om att gå upp till träffpunkt för att kolla där.
Jag åkte hem till Röfors  i söndags och kollade då in på ginas webshop iallafall för att se om där fanns något. Och det gjorde det ju!  jag beställde ögona böj och åkte på en fraktavgift på 34 kronor men var ändå mycket glad för det eftersom det annars var helkört att få tag på den eftersom tjejen i kassan sagt att de var slut överallt.   
Nåja, Några dagar senare (det var nog igår) så gick beckis på stan innan hon hoppade på tåget till kumla, och var då inne på träffpunkt och såg till sin stora förvåning 4-5stycken sådana väskor hängades där!!
Hon mmsade en bild på dem till mig och jag blev vresig. oerhört ignorant att bestämt säga till en kund att alla är helt slut, utan att det finns någon sanning i det. Jag brusade upp och blev otroligt arg när jag tänkte på det.
Nu fick jag iallafall ett sms om att min lilla väska redan kommit till ICA, Laxå, så jag är nu ändå glad! synd bara att jag inte kan hämta den själv utan måste få den hitskickad med pappa..  och eftersom det är barrunda i morgon kan det bli svårt att hinna med att träffa honom för överlämning... hm.. det löser sig sa han som sket i vasken. Jag är iallafall djupt imponerad över den snabba leveranstiden! tack!
Hoppas det går lika snabbt med våra böcker.. det var ju oerhört lat (hur säger man? lataktigt?) av oss att beställa så sent som igår.. men men, bättre sent än aldrig.
oj pinsamt med två klychiga meningar så tätt intill varandra i samma inlägg. jag ber om ursäkt!

nu ska jag föra över mina kalenderanteckningar i den nya studentkalendern som jag fick idag! sitter även och väntar på att mamma ska komma hem till röfors så hon kan genomsöka mitt rum på CSN-brev. jag har missat någon del i registreringen och har därför inte fått några cash :$

Kommentarer
Postat av: Elin

hur lyckas du fixa punka efter två veckor på min cykel som har varit mig trogen utan större komplikationer i två år!?!! och ordet du letar efter istället för lat är slött! puss på dig tokfrans



ps. när ska vi prata egentligen?? hör ju aldrig från dig längre! jag använde dig i ett exempel idag i en övning i skolan :)

2009-09-09 @ 02:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0