Åh herregud!

En barnakör sjunger "Jesus älskar alla barnen, alla barnen på vår jord..."
Jonas Gardels alter ego, "Den tjuriga kyrk-damen" avbryter barnen och rättar dem:
"Som representant för svensk kristenhet måste jag göra en liten korrigering av det som just sjöngs. Jesus älskar alla barnen - så länge de inte är hinduer eller muslimer eller homofober eller Gud är förresten inte särskilt förtjust i missionsförbundare heller om sanningen ska fram... Såja barn, nu kan ni fortsätta!"
"Jesus älskar bara några, några ungar på vår jord. Tror du fel så kan du dra, för till helvetet du ska. Jesus älskar bara några på vår jord"



Det var sista avsnittet av Åh herregud idag. Vet inte hur jag kommer klara mig utan dessa ljuspunker på tisdagskvällarna. Det är en sån sjukt intressant serie, måste jag säga!  Blir väl till att kolla om på avsnitten på SVTplay - Guds gåva till mänskligheten.

Kommentarer
Postat av: Elin

jag kryper till korset och erkänner att jag bara har sett två avsnitt av hela serien!! skämms. :S tur att SVTplay finns, måste skynda mig innan de tar bort avsnitten bara.

2010-04-23 @ 22:24:30
URL: http://elinhenningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0