BBQ2

Jag gillar att bo i Örebro, trots att jag inte kan sova om nätterna!
Men hade jag bott i Röfors nu hade jag missat så många små, mysiga gatherings.
Igår inträffade en sådan. Jag, Marre, Robert och Erik x2 handlade fläskfilé, potatisgratäng (och vidrig burk-bea för att försöra den annars så goda maten!!) Hur som. Marinerade och broilade köttet efter att jag omsorgsfullt knivat bort allt vitt fett från den. Grabbarna skötte gratängen och delvis grillningen medan jag och Marre byggde ihop Ikea-klädställningar! Härligt med lite ombytta könsroller!

Hur som. Maten blev deliciös! Att diska bea-skeden var dock inte lika trevligt. Jag stod och hulkade och var nära tårar pga den vidriga smör- och majonäslukten i kombination med dess äckligt gula och dallriga konsistens.

Hur som igen. Efter mycket tvistande blev det till slut dags för film. Van the man - sjukt rolig film faktiskt!
Jag pimplade i mig 1,5liters pepsi själv och var hyperaktiv när jag kom hem lite efter 12. Satt uppe och ugglade till krog-stängning och lade mig sen för att stirra upp i taket ett tag till...

Trevlig kväll med andra ord!

Nu skall jag dricka upp min underbara juice och göra mig fit for fight för Karlstad. Skall fira lilla Alma som inte är ett dugg liten längre och Ola!   Mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0