Little Big Sis

Vill bara skriva några väl valda ord om min alldeles underbara syster.
Hon är för tillfället i Paris, fast det var tänkt att hon idag skulle återvänt hem till nordligare breddgrader. Men i och med det stundande naturkatastrofen - askmolnet från Island - kan hon (och ett X-antal miljoner andra människor) inte komma hem.
Jag lider med henne men framför allt så beundrar jag henne för att hon ändå fortfarande lever och verkar.
Hade jag varit i hennes sits hade jag regregerat, gått tillbaka till en tidigare "epok" i mitt liv, blivit totalt hjälplös och bara fallit ihop på golvet och skrikit ut min förtvivlan. Men gråt och skrik tar en ju inte hem. Och därför vill jag här bara peppa min kära syster och säga att hon kan vara lugn! Sooner or later så kommer du hem!
Det enda som behövs nu är att leta tågbiljetter och hålla span på askdiagnoserna för att se om det sker någon progress. Flygtrafiken börjar ju komma igång redan nu, då några plan från USA ska landa i Sverige i morgon. Även flygplatser i södra Frankrike har öppnat, så snart är du out of there, Illeville! :)

Godnattt!


Kommentarer
Postat av: Little Big Sis

Tack söta lena va fint skrivet! Synd att jag inte läste det tidigare, var verkligen stöttande ord. Nu lever jag och verkar på hemmaplan som du vet, systerdag snart!? puss

2010-04-23 @ 22:15:43
URL: http://elinhenningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0