Underhållande studier

Jasmina och jag tänkte vara produktiva idag. Skulle först ha träffats kl 8 vid bilbergska men tyckte det var en lätt överdrift och sköt fram det till 10 istället. Väl där blev det inte så jättemycket gjort då det fanns betydligt intressantare saker att diskutera än inflation och växelkurser!

Lite fick vi dock gjort iallafall och på denna lilla stund fann jag någonting väldigt torrt och ganska roligt i boken Vår Ekonomi av Klas Eklund, den lille skojaren:

"Vid det priset tycker konsumenterna att skjortorna är dyra (de kostar skjortan!)."

Denna mening skrevs nog när Klas hade kommit så långt att även han insett att det ämne han lagt ner all sin levande tid på att forska inom och därefter skriva en bok om, i själva verket var pretty boring varpå han klämde in ett knastrande torrt skämt som ett desperat försök att fånga läsarens intresse igen...

Det lyckades han ju uppenbarligen ganska bra med eftersom jag fann det så pass intressant att jag bloggade om det. 

Go Klasse!



Kommentarer
Postat av: Elin

hahahaahahah

asroligt ju...var väl inte torrt alls, eller?!? va? :P

2010-04-28 @ 12:37:08
Postat av: Anonym

såna skämt gillar jag :) Kram A

2010-04-28 @ 19:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0